امام‌جمعه‌ بندرعباس:

بکارگیری نیروهای توانمند و ماندگار در دستگاه قضایی هرمزگان ضروری است‌

امام جمعه بندرعباس گفت: ضرورت امروز قوه قضاییه در هرمزگان با توجه به کمبودهای منابع انسانی این حوزه در استان بکار گیری نیروهای توانمند بومی و ماندگار است، می توان با بهرگیری از ظرفیت حوزه علمیه و دانشگاه های مختلف استان نیروهای توانمند را تربیت و به بدنه این مجموعه اضافه کرد.
کد خبر: ۶۷۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ - 21June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،حجت الاسلام والمسمین «محمد عبادی زاده» امام جمعه بندرعباس در خطبه های جمعه این هفته نماز جمعه بندرعباس، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر به ویژه شهید بهشتی، اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی دیده شده استقلال قواست. قوه قضاییه تحت تاثیر قوه مجریه نیست و از قوه مقننه نیز به صورت مستقیم در حوزه مدیریتی قرار ندارد. استقلال نقطه قوت دستگاه قضایی ماست که می‌تواند در مقابل بسیاری از ناهنجاری‌ها بایستد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نکته قوت دیگر آن است که نظام، قانونی منسجم را در دستگاه قضا داریم، قوانین و مقررات جامع در تمامی‌ حوزه ها کیفری، حقوقی، مدنی، تجاری و نظامی به صورت مدون به برکت اسلام و فقه اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به تخصصی شدن دادگاه های قوه قضایی در کشور گفت: وجود دادگاه تخصصی موجب افزایش دقت در بررسی پرونده های مختلف شده است ، دادگاه خانواده، دادگاه نظامی، دادگاه انقلاب، دادگاه اقتصادی و سایر دادگاه‌ها مسئولیت های مختلفی در برخورد با مجرمان و متخلفان برعهده را دارند.

عبادی زاده با اشاره به روز بسیج اساتید در هفته جاری،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد بسیجی شهید دکتر مصطفی چمران، گفت: بسیج اساتید بخش اثرگذار دانشگاهی و انقلابی در جامعه هست، در گام دوم آموزش در مقطه دانشگاهی تربیت دانشجویان بر عهده اساتید است، بسیج اساتید باید فرهنگ انقلاب، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در محیط دانشگاه ترویج کند.

وی خاطرنشان کرد: علم و فناوری با کمک استادان نخبه عاشق کشور و ملت گسترش پیدا می‌کند ، اساتیدی امثال شهید رضایی‌ها و فخری‌زاده‌ها و بسیاری از بزرگان دانشمندان از بسیج اساتید بودند. در علوم مختلف در علوم پزشکی، دانش هسته‌ای و بخش‌های مختلف، بسیج اساتید باید روح مقاومت را در دانشجو و در رفتار حرفه‌ای الگوسازی برای دانشجویان ارتباط خود را با جامعه تقویت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها