زارعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله به لبنان/ مقاومت اسلامی در اوج آمادگی است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: صدور قطعنامه برقراری آتش‌بس و انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که «اسرائیل» در موضع ضعف قرار دارد و مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است.
کد خبر: ۶۷۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 22June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. از ابتدای عملیات حزب‌ الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی و به‌ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله به لبنان/ مقاومت اسلامی در اوج آمادگی است

رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته هدف حملات بی‌وفقه حزب‌الله لبنان قرار گرفته است؛ مسئله‌ای که منجر به زمزمه‌هایی از احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله درسرزمین‌های اشغالی شده است.

در همین خصوص، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند؛ چون شرایط این رژیم به شدت متزلزل است، اما از آنجایی که اسرائیلی‌ها عقل درست حسابی ندارند، اینکه مرتکب چنین حماقتی شوند، دور از انتظار نیست.

زارعی گفت: رژیم صهیونیستی در صورتی که مرتکب چنین خطای راهبردی شود، قطعا با مقاومت لبنانی‌ها مواجه شده و شکست سنگینی را متحمل خواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه جنگ احتمالی بین حزب‌الله و «اسرائیل» را آخرین جنگ رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی تا منطقه جنین، تقریبا خالی از جمعیت است و تبدیل به منطقه نظامی شده است. لذا به محض اینکه این جنگ اتفاق بیفتد، حزب‌الله مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی تا جنین را به تصرف خود خواهد آورد و عملا کرانه باختری را به لبنان وصل خواهد کرد که اگر این اتفاق روی دهد، ۵ میلیون فلسطینی از اردن وارد کرانه باختری خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌بندی آمریکایی‌ها بر این است که اسرائیلی‌ها نباید به سمت جنگ فراگیر با لبنان حرکت کنند، ابتکار عمل میدانی در جبهه شمالی را در دست رزمندگان حزب‌الله دانست و گفت: صدور قطعنامه برقراری آتش‌بس و انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که «اسرائیل» در موضع ضعف قرار دارد و مقاومت اسلامی در اوج قدرت و آمادگی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار