رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه خبر داد؛

فعالیت ۵۰۰۰ ناظر در استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه

حجت‌الاسلام «مفید» از فعالیت ۵۰۰۰ ناظر در استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰ - 22June 2024

فعالیت ۵۰۰۰ ناظر در استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاهبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «محسن مفید» رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت ۵۰۰۰ ناظر در استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد  اظهار داشت: با توجه به شهادت رئیس جمهور، مقدمات این دوره انتخابات باید در زمان کوتاهی فراهم می‌شد و از همان روزهای اول اعلام شهادت ایشان مقدمات برگزاری این انتخابات فراهم شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخشی، گفت: چینش عوامل نظارتی در سطح شعب استان انجام شده است. 

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۴۵ شعبه در این دوره انتخابات، بیان کرد: در هر شعبه تعداد ناظران متفاوت است و در شعبی که در دوره‌های گذشته مراجعان بیشتری داشتند، ناظران بیشتری خواهند بود و در شعبی که تعداد مراجعه‌کنندگان در دوره‌های گذشته کمتر بود، به تناسب تعداد ناظران را کاهش داده‌ایم.

حجت‌الاسلام مفید ادامه داد: در مجموع به‌طور میانگین در شعب روستایی و سیار ۲.۵ ناظر و در شعب ثابت شهری ۳.۵ ناظر فعالیت دارند، یعنی در برخی شعب چهار ناظر امکان دارد فعال باشند و در برخی شعب دیگر دو یا سه ناظر. آموزش های حضوری به این افراد داده شده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه درباره وظایف ناظران، گفت: ناظران براساس قانون وظیفه برخورد با تخلفات و جرائم را ندارند و فقط باید تخلفات و جرائم احتمالی را مستندسازی کنند و گزارش دهند.

حجت‌الاسلام مفید افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا جرم، ناظر باید نماینده فرماندار را که مسئول شعبه قلمداد می‌شود، در جریان قرار دهد و جرائم و تخلفات خارج از ستاد را هم باید به عوامل انتظامی گزارش دهد و در این میان، ناظران خودشان وظیفه برخورد ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار