حمله «اسرائیل» به دفتر صلیب سرخ در غزه/ ۷۵ نفر به خاک و خون کشیده شدند

در حمله «اسرائیل» به دفتر صلیب سرخ در غزه که صد‌ها آواره فلسطینی در اطراف این دفتر چادر زده‌اند، ۲۵ نفر به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۶۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 22June 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در روز جمعه «خیمه‌های آوارگان در منطقه المواسی» را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش گلوله باران چادر‌های آوارگان در اطراف دفتر صلیب سرخ، ۲۵ شهید و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است. 
 
شاهدان عینی به خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که شماری از مردم هنگامی که برای کمک به سایرین در محل بمباران حاضر شده بودند، هدف بمباران مجدد قرار گرفته و کشته شدند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ طی بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی اکس منتشر شد، خاطرنشان کرد که حمله رژیم صهیونیستی به ساختار دفتر صلیب سرخ آسیب رسانده است.
 
۲۵ کشته و ۵۰ زخمی؛ اسرائیل چادر‌های آوارگان و دفتر صلیب سرخ را بمباران کرد
 
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: «گلوله‌های کالیبر سنگین بعد از ظهر جمعه در چند متری دفتر و اقامت‌گاه‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فرود آمدند. شلیک بسیار خطرناک به سوی سازه‌های بشردوستانه که طرف‌های درگیری از مکان آن آگاه هستند و به وضوح با نشان صلیب سرخ مشخص شده است، جان غیرنظامیان و کارکنان صلیب سرخ را به خطر می‌اندازد. ما این حادثه را محکوم می‌کنیم.»
 
لازم به ذکر است که منطقه «المواسی» توسط رژیم صهیونیستی به عنوان «منطقه امن بشردوستانه» تعیین شده بود و هزاران نفر در پی حمله به رفح، به این منطقه گریخته بودند.
 
به گفته احمد رضوان، سخنگوی امدادگران دفاع مدنی در رفح، دو نقطه ساحلی که پر از چادر‌های موقت است، توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش گفته است که این موضوع در دست بررسی است و در عین حال هیچ نشانه‌ای مبنی بر انجام حمله در داخل منطقه امن وجود ندارد. اسرائیل قبلاً هم مناطقی را در مجاورت «المواسی» بمباران کرده است؛ منطقه‌ای روستایی که سیستم آب و فاضلاب ندارد و فلسطینی‌های آواره به شکلی ناامیدکننده و رقت‌انگیز در آن زندگی می‌کنند.
 
یکی از ساکنان این منطقه به خبرگزاری رویترز گفت: «دو تانک از تپه‌ای که بر منطقه مشرف است، بالا رفتند و به چادر‌های مردم فقیر و آواره شلیک کردند».
 
شاهد دیگری که بستگانش در همین بمباران جان باختند، به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «دومین شلیک تانک اسرائیلی منجر به کشته شدن افرادی شد که برای کمک به دیگران از چادرهای‌شان بیرون آمده بودند».
 
«مونا آشور» که شوهرش را از دست داده، در حالی که دختر جوانی را بیرون از بیمارستان ناصر در آغوش گرفته بود، گفت: «ما در چادر خود بودیم که تانک‌ها چادر‌های اطراف دفتر صلیب سرخ را هدف گرفتند. همسرم با شنیدن صدا از چادر خارج شد و به دنبال شلیک دوم جان خود را از دست داد.»
 
«حسن النجار» نیز که پسرانش در جریان همین حمله کشته شدند، خاطرنشان کرد: «دو پسرم پس از شنیدن صدای جیغ زنان و کودکان برای کمک به آنها از چادر بیرون رفتند و با شلیک دوم به شهادت رسیدند. تانک‌های اسرائیلی دو بار به چادر‌های ما حمله کردند».
 
رژیم صهیونیستی کمتر از یک ماه قبل با حمله به چادر‌های آوارگان فلسطینی که منجر به آتش سوزی گسترده‌ای شد، خشم جهانیان را برانگیخت. 
 
مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که دست کم ۴۵ فلسطینی در حملات روز جمعه اسرائیل در سراسر غزه شهید شدند. همچنین تا امروز بیش از ۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر در حملات ۹ ماهه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر زیر آوار مدفون هستند و ده‌ها هزار نفر مجروح شده‌اند. 
 
انتهای پیام / ۹۴۴
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار