مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی:

گسترش فرهنگ غدیر؛ زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) خواهد بود

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: گسترش فرهنگ غدیر سبب هدایت و همدلی انسان‌ها در زیر لوای ولایت امیرالمومنین (ع) می‌شود و زمینه‌ساز ظهور وارث این واقعه؛ یعنی حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ - 22June 2024

گسترش فرهنگ غدیر؛ زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد ذوالفقاری» مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در حاشیه برگزاری مراسم جشن عید غدیر و مسابقه حفظ خطبه غدیر که با حضور جمعی از بانوان عرب زبان در رواق دارالمرحمه حرم امام هشتم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: عید غدیر والاترین و مهم‌ترین اعیاد شیعیان امام علی (ع) است. غدیر روز فرقان حق و باطل بوده و صراط مستقیمی است که در اعمال عبادی خود، آن را از خدا می‌طلبیم. غدیر نوری است که تا ابد تمام حق طلبان و تشنگان حقیقت و هدایت را سیراب و رهنمون می‌سازد.

وی تصریح کرد: موضوع شناخت ولایت و هدایت الهی، به وسیله معصومین (ع) رقم می‌خورد و در قرآن، احادیث و روایات به روش‌های مختلف و فراوان به این موضوع اشاره شده است.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، افزود: غدیر دو پیام بزرگ دارد، اولین پیام غدیر، حاکمیت و حکومت ارزش‌ها و دومین پیام این واقعه؛ معرفی و شناساندن امام علی (ع) است. بنابراین انسجام و همبستگی مسلمانان حول محور ولایت، رمز قدرت و عظمت امت اسلامی است.

وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: غدیر، مسلمانان و امت اسلامی را به اتحاد و یکپارچگی در برابر دشمنان مشترک و چالش‌های پیش رو دعوت می‌کند و به مسلمانان درس عزت و سربلندی می‌دهد. به بیان دیگر؛ مسلمانان با تمسک به ماجرای غدیر می‌توانند به جایگاه رفیعی در جهان، دست پیدا کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: توجه به زمان، مفهوم و فلسفه و چگونگی رخداد و تأثیرات، وظایف ما شیعیان در قبال چنین رویدادی را بسیار مهم و حیاتی می‌کند و گسترش فرهنگ غدیر سبب هدایت و همدلی انسان‌ها در زیر لوای ولایت امیرالمومنین (ع) می‌شود و همچنین زمینه‌ساز ظهور وارث غدیر، یعنی حضرت صاحب‌الزمان (عج) نیز خواهد بود.

وی یادآور شد: خطبه غدیر دارای محتوا و مضامین عالی است و حفظ کردن آن اهمیت بسیاری دارد و در روایات بسیاری بر حفظ و گسترش آموزش این خطبه تأکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار