خشم اژدها؛ تعیین مجازات اعدام برای جدایی‌طلبی در چین

«سان پینگ» یکی از مقامات ارشد امنیتی در چین با بیان اینکه «جنایتِ جدایی‌طلبی» با مجازات حداکثری اعدام مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: «شمشیر تیز قانون آماده فرود آمدن است».
کد خبر: ۶۷۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 22June 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پکن روز جمعه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای جدایی‌طلبان تایوان مجازات اعدام را درنظر گرفته است. چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و پس از این‌که در ماه گذشته «لای چینگ ته» به عنوان رئیس جمهور جدید تایوان به قدرت رسید، فشار‌ها را بر این کشور تشدید کرده است. رئیس‌جمهور جدید تایوان در رقابت‌های انتخاباتی چهره‌یِ یک جدایی طلب سرسخت را از خود به نمایش گذاشته بود.
 
خشم اژدها؛ تعیین مجازات اعدام برای جدایی‌طلبی در چین
 
از زمان پیروزی «لای چینگ ته» در انتخابات ژانویه، تایوان بار‌ها از افزایش فشار‌ها توسط چین شکایت کرده است. این فشار‌ها شامل افزایش تحرکات نظامی، وضع تحریم‌های تجاری و گشت زنی گارد ساحلی در اطراف جزایر تحت کنترل تایوان می‌شود.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی «شین‌هوا»، دستورالعمل جدید حکومت چین می‌گوید دادگاه‌ها، دادستان‌ها و نهاد‌های امنیتی این کشور باید قاطعانه با جدایی‌طلبان و حامیان استقلال تایوان برخورد و از تمامیت ارضی این کشور دفاع کنند. بر این اساس برای کسانی که «سرکردگان جدایی‌طلب» توصیف شده‌اند، مجازات اعدام تعیین شده است. 
 
همچنین سایر کسانی که با اتهام جدایی طلبی مواجه هستند، با مجازات زندان از ۱۰ سال تا حبس ابد روبه‌رو خواهند شد. مبنای این دستورالعمل جدید دولتی که اجرای آن از روز جمعه آغاز شده، «قانون مقابله با جدایی‌طلبی» است که در سال ۲۰۰۵ به تصویب رسیده است. 
خشم اژدها؛ تعیین مجازات اعدام برای جدایی‌طلبی در چین
 
«سان پینگ» یکی از مقامات وزارت امنیت عمومی چین در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که «جنایتِ جدایی‌طلبی» با مجازات حداکثری اعدام مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: «شمشیر تیز قانون آماده فرود آمدن است».
 
دولت تایوان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام پکن، خاطرنشان کرد: «مقامات پکن مطلقاً هیچ صلاحیتی برای دخالت در امور داخلی تایوان تایوان ندارند و قوانین و هنجار‌های حزب کمونیست برای مردم ما الزام‌آور نیست. ما از مردم تایوان می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و مرعوب نشوند».
 
انتهای پیام / ۹۴۴
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار