مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

پیش‌بینی رونمایی دو عنوان کتاب شاخص در اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: در صورت حمایت، پیش‌بینی شده که دو کتاب دانشنامه استانی دفاع مقدس و نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، به عنوان دو کتاب شاخص در کنگره نهایی شهدای استان رونمایی شود.
کد خبر: ۶۷۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸ - 22June 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد،سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی۲ هزار شهید استان، با ارائه عملکرد کمیته تألیف، اظهار داشت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، برگزاری شش جلسه با حضور اعضای کمیته تألیف، برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی، معرفی دو نویسنده ملی و... از جمله عملکرد‌های انجام شده در این راستا است.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: تعداد ۱۶۹ کتاب در زمینه‌های مختلف مانند شعر، کودک و نوجوان، مرجع اسنادی، خاطرات شفاهی، رمان، نقش زنان در دفاع‌مقدس، روحانیت، نقش عشایر در دفاع مقدس، نیز پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف در تهیه کتاب‌ها خبر داد و گفت: بسیاری از این کتاب‌ها به چاپ رسیده که در اجلاسیه‌های شهدا رونمایی می‌شوند و تعدادی دیگر در دست اقدام است.
 
وی به رونمایی از اولین پوستر اعزام به جبهه در استان اشاره و تصریح کرد: بنا داریم از این پوستر با شعار نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم که فرهنگ جهاد و مقاومت نیز در همین شعار گنجانده شده و بناداریم در اجلاسیه نهایی به آن پرداخته شود.
 
این مسئول عنوان کرد: زیارت ۱۰ یادمان شهدای گمنام به صورت مجازی انجام شده که در صورت تأمین اعتبار زیارت مابقی یادمان‌های شهدای گمنام نیز تولید می‌شود.
پیش بینی رونمایی دو عنوان کتاب شاخص در اجلاسیه نهایی  دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
 
سرهنگ خواست خدایی به سامانه سجا اشاره کرد و یادآور شد: ۸۰ هزار سند دفاع مقدس مربوط به استان شامل دست نوشته، مکاتبات، حکم مأموریت و... جمع آوری شده و جهت بارگذاری در این سامانه آماده می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورت حمایت، پیش بینی شده که دو کتاب دانشنامه استانی دفاع مقدس و نقش استان در دفاع مقدس، به عنوان دو کتاب شاخص در کنگره نهایی شهدای استان رونمایی شود.
 
وی افزود: طرح مردان ایل در فضای مجازی جهت معرفی فرماندهان و رزمندگان استان در دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.
 
سرهنگ خواست خدایی ابراز داشت: با همکاری اداره پست استان کهگیلویه و بویراحمد از تمبر پوستر اولین اعزام به جبهه در اجلاسیه نهایی شهدا رونمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار