ماجرای شکل‌گیری هیئت رزمندگان اسلام از زبان صادق آهنگران

مداح اهل بیت (ع) در مورد نحوه شکل‌گیری هیئت رزمندگان اسلام گفت: از سال ۶۳ هیئتی به نام ثارالله تشکیل شد که منسوب به سپاه بود. اولین برنامه از اهواز کلید خورد. از آنجایی که اهواز منطقه جنگی بود، نیرو‌ها اکثراً نماز جمعه‌ها و برنامه‌ها را در اهواز بودند؛ لذا این هیئت به‌منظور حضور رزمندگان تشکیل شد.
کد خبر: ۶۷۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ - 22June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری اعضای ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام به‌مناسبت بیست‌وهشتمین سالروز تأسیس این هیأت با حضور سردار «اکبر مداحی» مدیر ستاد مرکزی، «زهرا ساکت» مسئول واحد خواهران و صادق آهنگران از اعضای مؤسس هیأت در فاطمیه تهران بزرگ برگزار شد. 

سردار مداحی با اشاره به این نکته که ما تنها هیئتی هستیم که بیشترین حمایت را از سپاه و بسیج گرفتیم ولی هیچ وقت سازمانی سپاه نبودیم اظهار داشت: این مسئله تدبیر رهبری بود خودجوش و مردمی باشیم. در بحث انتخابات برای ترغیب مردم برای حضور در انتخابات نشست‌هایی را برگزار کردیم. 

وی با اشاره به شکل‌گیری هیات رزمندگان گفت: اولین جشنی که در عید غدیر سال ۷۶ در مهدیه تهران برگزار شد، افتتاحیه هیئت رزمندگان مرکز بوده است که محمدرضا طاهری و محمود کریمی در این جشن مولودی خواندند. آن زمان حتی کف‌زنی مرسوم نبود که ما این کار ار اجرا کردیم و خب مخالفت‌هایی هم صورت گرفت و وقتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آن پرسیدند، ایشان گفتند اشکالی ندارد و این یک نوع ابراز ارادت است فقط در مساجد بهتر است نباشد. ۱۰۰ هیئت در اولین همایشی که در هیئت گذاشتیم شرکت کردند.

در ادامه «صادق آهنگران» مداح اهل بیت (ع) با بیان خاطراتی از نحوه شکل‌گیری هیئت رزمندگان اسلام بیان کرد: از سال ۶۳ هیئتی به نام ثارالله تشکیل شد که منسوب به سپاه بود. اولین برنامه از اهواز کلید خورد. از آنجایی که اهواز منطقه جنگی بود، نیرو‌ها اکثراً نماز جمعه‌ها و برنامه‌ها را در اهواز بودند؛ لذا این هیئت به‌منظور حضور رزمندگان تشکیل شد.

وی افزود: بعد‌ها که خواستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم برنامه ریزی شد در قالب هیئت این کار انجام شود. 

ماجرای شکل گیری هیئت رزمندگان از زبان صادق آهنگران

آهنگران با بیان خاطره‌ای از روز‌های دفاع مقدس گفت: شب چهارم و پنجم محرم من و شهید علم‌الهدی در دزفول بودیم و شهر به‌شدت زیر موشک‌باران بود. حتی صدام موشک ۱۲ متری به شهر می‌زد. مردم از شهر بیرون نمی‌رفتند، شب‌ها به شهرک‌های اطراف می‌رفتند و روز‌ها برمی‌گشتند. آن شب هم شهر خلوت و ساکت بود. شهید علم‌الهدی اصرار کرد که حالا شهر خلوت است در خیابان مراسم داشته باشیم. بالاخره حرف حسین شد و در خیابان بدون بلندگو شروع به خواندن کردم. بعد از مدتی دانه‌دانه نیرو‌های رزمنده به ما اضافه شدند، یکی دنبال بلندگو دستی رفت و جمعیت خیلی خوبی از نیرو‌های دزفول در کوچه‌های شهر افتاد و مداحی کردیم.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: ایده هیئت رزمندگانی به واسطه کاری بود که حسن علم‌الهدی کرد. یک اتفاق خوب دیگر که در سال‌های دفاع مقدس شکل گرفت این بود که شام غریبان حضرت زهرا (س) یک تشییع سمبلیک گرفتیم و در این مراسم شهید صیاد شیرازی، شهید میثمی و محسن رضایی هم بودند. در نهایت هیئت ثارالله ادامه پیدا کرد. در اهواز که کار را شروع کردیم، بعد در قم و همدان و مشهد هیئت‌های فعال ثارالله شکل گرفتند.

شکل گیری ۳۰۰ هیئت پیروان عترت در سراسر کشور

«زهرا ساکت» مسئول معاونت خواهران هیئت رزمندگان اسلام در ادامه در مورد آغاز همکاری خود با هیئت رزمندگان اسلام اظهار داشت: بنده از سال ۱۳۸۰ که واحد خواهران تاسیس شد همکاری خود را آغاز کردم. با توجه به اینکه نیمی از جامعه ما بانوان هستند، نیاز بود در این هیئت، هیئت مستقلی داشته باشیم؛ از این رو چهار سال بعد از تشکیل هیئت رزمندگان هیئت پیروان عترت تشکیل شد.

وی افزود: در طی این سال‌ها ۳۰۰ هیئت خواهران در سراسر کشور تشکیل شد و همه استان‌ها مجموعه پیروان عترت را دارند. هر ساله چندین‌ نشست داریم و در همایش سالانه همه مدیران دعوت می‌شوند که در این همایش سیاست‌ها و نیاز‌ها توسط شورای مرکزی بیان می‌شود. همچنین اساتید مطالب و مباحثی که مورد نیاز هیئت‌ها است در جلسه و نشست‌ها عنوان می‌کنند.

سردار مداحی تصریح کرد: در استان‌ها ۱۵۰ موکب اربعین به نام هیئت رزمندگان داریم که تنها در استان اصفهان ۲۷ موکب در داخل مرز و عراق کار می‌کند. ۱۰۰ خیریه ثبت شده زیر نظر هیئت کار رسیدگی به محرومین را انجام می‌دهند و ۷۰ کانون قرآن داریم که معتقدیم باید گسترده شود.

وی بیان کرد: ۱۵۰ گروه جهادی ما عمدتاً در اتفاقاتی مثل سیل لرستان کمک کردند؛ همچنین کاروان شادی غدیر را از سال ۱۳۹۵ با ۱۱۰ کاروان برپا کردیم که در مناطق پُرجمعیت به تبیین غدیر می‌پرداختند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها