چالش صهیونیست‌ها در برابر قدرت موشکی حزب‌الله

حملات موشکی حزب‌الله در ۹ ماه گذشته به مواضع و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی موجب عجز و ناتوانی ارتش «اسرائیل» در برابر این گروه مقاومت مردمی شده است.
کد خبر: ۶۷۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ - 23June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که سطح تنش و میزان درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی هر روز نسبت به روز قبل گسترش پیدا می‌کند و ابعاد بسیار حساس و خطرناکی پیدا می‌کند، استفاده این گروه مقاومت لبنانی از جدیدترین موشک‌های خود علیه مواضع و مراکز نظامی رژیم «اسرائیل» آن هم در کنار استفاده گسترده از پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی، ارتش رژیم در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار داده است.

زانو زدن صهیونیست‌ها در برابر قدرت موشکی حزب‌الله

در این میان، استفاده وسیع و گسترده حزب‌الله لبنان از انواع راکت‌ها و موشک‌های مختلف موجب شده تا فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی اغلب توان و انرژی خود را برای مقابله با عملیات‌ها و حملات این گروه مقاومت اسلامی لبنانی کنند. موضوعی که موجبب شده تا ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی در عین اینکه ضربات سخت و دردناکی را از حزب‌الله پذیرا می‌شود، نتواند اقدامی مناسب و کافی برای مقابله با این حملات انجام بدهد.

موضوع دیگر میزان بالای آمادگی نظامی حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است. بر اساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای حزب‌الله لبنان به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت در منطقه در سال‌های اخیر به صورت مداوم و پیوسته در حال افزایش توان و قدرت دفاعی و تهاجمی خود به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی بوده است.

از طرف دیگر دستیابی حزب‌الله لبنان به سلاح‌های جدید و قدرتمندی که از توان و میزان تخریب و انهدام بالایی برخوردار هستند موجب شده تا در عملیات‌ها و حملات جدید این گروه مقاومت لبنانی به مراکز و اماکن نظامی رژیم صهیونیستی شاهد وارد آمدن خسارات و تلفات نظامی قابل توجهی به ارتش «اسرائیل» باشیم. امری که صدای اعتراض مردم و مقامات مختلف اسرائیلی را هم درآورده است.

اما نکته بسیار افتخارآفرین برای حزب‌الله لبنان و ترسناک برای رژیم صهیونیستی خودکفایی این گروه مقاومت لبنانی و تهیه و تولید برخی از انواع موشک‌هایی است که از آنها برای هدف قرار دادن و حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند. در حقیقت باید گفت تحقیق و توسعه دانشمندان و کارشناسان نظامی حزب‌الله برای دستیابی به سلاح‌های جدید و با قدرت تخریب بالاتر موجب شده تا این گروه مقاومت لبنانی دستان بازتری برای هدف قرار دادن چندین باره مواضع رژیم صهیونیستی داشته باشد.

موضوع مهم دیگر، اقدام هوشمندانه و استراتژیک حزب‌الله لبنان در خریداری تعداد زیادی از پهاد‌های شناسایی و تهاجمی است. شاهد این ماجرا هم انجام چندین عملیات موفق توسط این گروه مقاومت لبنانی در به پرواز درآوردن پهپاد در آسمان سرزمین فلسطین اشغالی و عکسبرداری و ثبت تصاویر بسیار مهم و دقیق از مراکز تجاری و نظامی حساس رژیم صهیونیستی است.

حال اینکه حزب‌الله لبنان در پاسخ به تهدیدات سران و مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله قریب الوقوع به لبنان بسیار قاطع و محکم بوده که نشان از آمادگی بالای دفاعی و تهاجمی این گروه مقاومت لبنانی در برابر ارتش «اسرائیل» دارد. البته در این میان وعده حزب‌الله مبنی بر انجام عملیات و حمله به رژیم صهیونیستی از هوا، زمین و دریا نیز در نوع خودش بسیار جالب توجه و تامل برانگیز بوده است.

در پایان باید گفت به موازات افزایش تهدیدات فرماندهان و مقامات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان سران و مقامات این گروه مقاومت لبنانی در سخنان و اظهارنظر‌هایی عنوان کردند که حزب‌الله سلاح‌های فراوان و رونمایی نشده‌ای را برای دفاع از تمامیت ارضی لبنان ذخیره و آماده کردند که در صورت بروز هرگونه جنگی از آنها برای مقابله به تهدیدات رژیم صهیونیستی و همچنین هدف قرار دادن اماکن و مراکز نظامی ارتش «اسرائیل» استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار