مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

دانشنامه دفاع مقدس؛ ابزاری برای ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس

سرهنگ «فلاحی» گفت: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات‌بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است که تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس، یکی از روش‌های ترویج، توسعه و انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۷۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵ - 22June 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دیدار با سردار «مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، اظهار داشت: دفاع مقدس هویت ملت ایران و ذخیره ارزشمند ملت ایران برای نسل‌های آینده است؛ لذا باید این هویت ارزشمند برای نسل جوان باید به خوبی تبیین شود.

وی یکی از روش‌های ترویج، توسعه و انتقال فرهنگ دفاع مقدس را تهیه دانشنامه دانست و بیان کرد: تدوین این دانشنامه از سال ۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات زیادی انجام شده است که ادامه آن نیازمند حمایت دستگاه‌ها و توجه و کمک فعالان حوزه ایثار و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود و همچنین هویت مردم استان در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد، تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس دارای ادبیات غنی و رویکرد عمیق تحلیلی دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

سرهنگ فلاحی تأکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات‌بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است که تهیه و تدوین این دانشنامه علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می‌دهد، موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید هم خواهد شد.

وی به نقش مهم و مؤثر نیروهای سپاه و بسیج استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مداخل زیادی از بسیج و سپاه استان خراسان جنوبی در دانشنامه دفاع مقدس احصاء شده و می‌طلبد که برای نوشتن مقاله و به نتیجه رساندن آن‌ها، همکاری بیشتری را شاهد باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا کارها به‌صورت جهادی پیش رود و وظیفه سنگینی داریم؛ چون حلقه وصل امروز برای نسل آینده هستیم و نباید بگذاریم این ارتباط قطع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار