فرمانده سپاه خراسان جنوبی:

بهره‌مندی از گنج دفاع مقدس از طریق «نظریه‌پردازی» و «تولید علم» امکان‌پذیر است

سردار «مهدوی» گفت: بهره‌مندی از گنج دفاع مقدس از طریق نظریه‌پردازی و تولید علم امکان‌پذیر است و به برکت کنگره شهدای استان و تهیه اسناد در حوزه دفاع مقدس، زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم شده است.
کد خبر: ۶۷۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 22June 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شرایط کشور به گونه‌ای بود که تمامی کشور وابسته به غرب بود و حتی نظامیان ما تحت نظر مستشاران غربی بودند.

وی با یادآوری اینکه در آن مقطع سپاه تازه تشکیل شده بود و در روزی که جنگ آغاز شده بود هیچ گونه سلاح و مهماتی به ما داده نمی‌شد، بیان کرد: استکبار به دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی بود و در همین راستا همه امکانات را در اختیار صدام قرار داده و هر اقدامی را انجام دادند تا این انقلاب و کشور را به زمین بزنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) به ما آموخته‌اند که نگاه ما باید به خودمان و داخل کشور باشد و روی پای خودمان بایستیم، افزود: امروز به همت بلند فرزندان این ملت، روی پای خود ایستاده‌ایم و در حوزه دفاعی و نظامی جزو برترین‌های دنیا هستیم و برد دفاعی ما به جایی رسیده است که ما برای منطقه امنیت‌آور هستیم.

سردار مهدوی ایستادگی و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس را سبب عزت ایران اسلامی دانست و مطرح کرد: بهره‌مندی از گنج دفاع مقدس تنها از طریق نظریه‌پردازی و تولید علم امکان‌پذیر است و به برکت کنگره شهدای استان و تهیه اسناد در حوزه دفاع مقدس، زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم شده است.

وی الگوگیری از فرهنگ نجات‌بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده را یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور دانست و با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس نقش بزرگی در این زمینه دارد، گفت: یکی دیگر از محورهای تحقق انتقال فرهنگ دفاع مقدس تولید محتوا و جدی گرفتن «جهاد تبیین» است.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه «جهاد تبیین» باید در کلیه فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه باشد آمادگی سپاه انصارالرضا (ع) استان برای همکاری در پیشبرد برنامه‌های دو نهاد به‌ویژه تسریع در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها