فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح کرد؛

تامین امنیت ۱۰۰ درصدی شناور‌های غیرنظامی در خلیج عدن و دریای سرخ

دریادار «ایرانی» اجرای فرمان فرمانده کل قوا را اصلی‌ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش دانست و گفت: این ماموریت، شامل تامین امنیت دریایی برای شناور‌های غیرنظامی، نفتکش‌ها، کشتی‌های تجاری در همه عرصه‌های اقیانوسی است.
کد خبر: ۶۷۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶ - 22June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی، با بیان اینکه این نیرو در چند حوزه ماموریتی حضور جدی دارد، اظهار داشت: نخستین حوزه، نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی است تا سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود و تسهیل‌گر حوزه اقتصادی هم باشد.

تامین امنیت ۱۰۰ درصدی شناور‌های غیرنظامی در خلیج عدن و دریای سرخ

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، دومین حوزه ماموریتی ایفای نقش موثر نیروی دریایی ارتش در زمینه دیپلماسی دریایی است و این نقش در دیدوبازدید‌های معمول میان نمایندگانی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های دریایی کشور‌های دیگر درحال انجام است.

دریادار ایرانی عضویت نیروی دریایی ارتش در نشست فرماندهان نیرو‌های دریایی حاشیه اقیانوس هند را مهم‌تر از سایر حوزه‌های ماموریتی این نیرو عنوان کرد و گفت: محور این نشست معمولا اقتصاد و توسعه اقتصادی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند است و می‌تواند نقش بسزایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند باشد.

فرمانده نداجا در پایان اجرای فرمان فرمانده کل قوا را اصلی‌ترین ماموریت فعلی این نیرو دانست و گفت: این ماموریت، شامل تامین امنیت دریایی برای شناور‌های غیرنظامی، نفتکش‌ها، کشتی‌های تجاری در همه عرصه‌های اقیانوسی است و به طور ۱۰۰ درصدی در خلیج عدن و دریای سرخ درحال انجام است.

انتهای پیام/ ۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار