جاسوس وابسته به آمریکا:

واشنگتن از ما اطلاعاتی درباره بخش انرژی و معادن یمن خواست

دستگاه‌های امنیتی یمن اعلام کردند شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل که اخیرا منهدم شد به دنبال نفوذ و هدف گرفتن بخش‌های بانکی، برنامه‌ریزی، انرژی، حمل و نقل و معادن این کشور بود.
کد خبر: ۶۷۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ - 22June 2024

به گزارش  گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دستگاه‌های امنیتی یمن اعلام کردند شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل که اخیرا منهدم شد سلسله اقدامات خصمانه‌ای علیه اقتصاد و نهاد‌های یمنی ترتیب داده بودند.

واشنگتن از ما اطلاعاتی درباره بخش انرژی و معادن یمن خواست

 این دستگاه‌های امنیتی با افشای تماس یکی از افسران اطلاعاتی آمریکا با یکی از اعضای شبکه جاسوسی و سوال درباره پرونده‌های اقتصادی یمن، اعلام کردند: نهاد‌های اقتصادی که اعضای این شبکه به دنبال نفوذ و هدف گرفتن آن بودند، شامل بخش بانکی، برنامه‌ریزی، انرژی، حمل و نقل و معادن می‌باشد.

در همین ارتباط، یکی از اعضای این شبکه جاسوسی، گفت: ماموریت ما جمع‌آوری اطلاعات از بانک مرکزی، بانک‌های تجاری، شرکت‌های نفت، وزارت دارایی و سازمان امور مالیاتی یمن بود.

وی با اشاره به ماموریت این شبکه در ایجاد روابط در وزارتخانه‌ها و ادارات اقتصادی برای کسب اطلاعات، گفت: آمریکایی‌ها از ما خواستند اطلاعاتی درخصوص بخش نفت و گاز و معادن یمن به دست آوریم.

این جاسوس دستگیر شده تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تلاش برای ورود شرکت‌هایشان به یمن به خصوص در بخش برق، نفت و معادن بودند. وی گفت: من مامور شدم تا روابط با تجار و بازرگانان را مدیریت کنم و آنها را به سفارت آمریکا پیوند داده و نشست‌هایی میان دو طرف ترتیب دهم.

این جاسوس با بیان اینکه هدف آمریکا وارد کردن کالا‌های این کشور به خصوص در زمینه صنعت نرم‌افزار به یمن بود، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال تداوم واردات بود و به هنگام اعمال مالیات‌های جدید، علیه تصمیم دولت مداخله می‌کرد.

این عضو شبکه جاسوسی در پایان گفت: آمریکایی‌ها ۶۰ نفر را در بخش‌های مختلف اقتصادی درخصوص موضوع پولشویی و تامین مالی تروریسم آموزش داده بودند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار