مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

تبیین دستاورد‌های دولت سیزدهم و مشارکت در انتخابات در چله خدمت

حجت‌الاسلام «نجفی» با اشاره به برپایی چله خدمت و چله تبیین افزود: تبیین دستاورد‌های دولت سیزدهم و همچنین افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات در دو برنامه چله خدمت و چله تبیین دنبال می‌شود.
کد خبر: ۶۷۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ - 22June 2024

تبیین دستاورد‌های دولت سیزدهم و مشارکت در انتخابات در چله خدمتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «محمدعلی نجفی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با سه محور مردمی کردن تبلیغ دین، نگاه تخصصی در تبلیغ و نگاه تعاملی این حوزه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین مختص به یک فکر، اندیشه و حزب نیست، گفت: مردم از صدر اسلام تاکنون نقش محوری در تبلیغ دین ایفا کردند که این مهم باید گسترش و تقویت شود.

حجت‌الاسلام نجفی از راه‌اندازی ادارات تبلیغات اسلامی در دو شهرستان خمام و ماسال خبر داد و اضافه کرد: قرارگاه نوجوانان و بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه رفتار سنجی در حوزه دینداری در جغرافیای گیلان صورت گرفت، افزود: رصد یکی از مأموریت‌های مهم ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات بوده که با رفتارشناسی در حوزه دینداری در گیلان دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی از تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان و فضای مجازی در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد و بیان کرد: آموزش و توان افزایی ائمه جماعات در گیلان با تشکیل و برپایی کارگاه‌های آموزشی در چارچوب قرارگاه قرارگاه ملی مساجد پیگیری و انجام شد.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در عزل و نصب ائمه جماعات نقشی ندارد، افزود: این سازمان در توانمندسازی و توان افزایی ائمه جماعات برنامه‌ها و اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برپایی جشن قرآنی با محوریت مفاهیم قرآن در این استان بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ حافظ قرآن ۵ جز به بالا در گیلان فعالیت می‌کنند.

نجفی با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از طرح ملی زندگی با آیه‌ها در گیلان اضافه کرد: مشارکت مردم در طرح ملی زندگی با آیه‌ها بی نظیر بود و حدود ۱۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش افزود: ۴۵۰ مراسم ویژه بزرگداشت شهید جمهور در سراسر گیلان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح تبلیغی سواحل در استان بیان کرد: بیش از ۴۰ روحانی در طرح تبلیغی سواحل گیلان فعالیت خواهند داشت.

نجفی از احیای مدرسه صدرا در گیلان خبر داد و بیان کرد: فعالیت مدرسه صدر در گیلان مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ نفر متقاضی ثبت نام سال هفتم متوسطه در این مدرسه شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دو مدرسه صدرا در رشت فعالیت می‌کند، گفت: در صورت هماهنگی و حمایت آموزش و پرورش این آمادگی وجود دارد تا مدرسه دخترانه صدرا در استان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه رشت در شب عید غدیر میزبان برنامه محفل می‌شود، افزود آنتن شبکه سه سیما به ظرفیت‌های قرآنی گیلان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جزئیات بر پایی برنامه محفل در این استان بیان کرد: این برنامه ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۴ تیرماه در پیاده راه فرهنگی رشت همزمان با شب عید غدیر و در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به ابعاد مهم و اثرگذار برنامه محفل بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران روایتگر حال خوب گیلانی‌ها در جشن بزرگ قرآنی در شب عید غدیر باشند.

وی با اشاره به برپایی چله خدمت و چله تبیین افزود: تبیین دستاورد‌های دولت سیزدهم و همچنین افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات در دو برنامه چله خدمت و چله تبیین دنبال می‌شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، تعداد ۳۵۰ طلبه برادر و خواهر در سه عرصه خطابه، چهره به چهره و فضای مجازی در چله خدمت و چله تبیین آموزش دیدند.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر لزوم ساماندهی ائمه جماعات ادارات بیان کرد: نیمی از ائمه جماعات ادارات گیلان ساماندهی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ساخت ۳۰ خانه عالم در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: گیلان دارای ۷۴ خانه عالم است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار