معاون رئیس جمهور:

۵۰ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی اضافه شد

منظور گفت: امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح کشور‌های پیشرفته نزدیک شده و به لحاظ ارائه خدمات جزو کشور‌های خوب محسوب می‌شویم.
کد خبر: ۶۷۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱ - 23June 2024

۵۰ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی اضافه شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، دکتر «داود منظور» روز شنبه ۲ تیرماه در آیین افتتاح طرح‌های حوزه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: امروز روز بزرگی است چرا که قرار بود طرح‌های حوزه سلامت استان مرکزی توسط شهید جمهور افتتاح شود و روز سختی است چراکه این طرح‌ها در غیاب ایشان به بهره‌برداری رسید ولی قطعا روح بلند ایشان شاهد و ناظر بر این اقدامات خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه امروز هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز ۴۸ پروژه به بهره‌برداری رسید، گفت: سرانه‌ی تخت بیمارستانی استان مرکزی به ازای هر هزار نفر قبلا ۲.۴ بود که امروز به ۲.۸ رسید.

وی تاکید کرد: امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح کشورهای پیشرفته نزدیک شده و به لحاظ ارائه خدمات جزو کشورهای خوب محسوب می‌شویم.

منظور اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه تلاش کرد طرح های نیمه‌تمام سنواتی به اتمام برسد و بیمارستان ولیعصر اراک یکی از این طرح‌ها است که مطالعات آن از سال ۸۳ و عملیات اجرایی آن سال ۸۷ آغاز شده است، این پروژه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اگر قرار بود طبق روال عادی و تزریق اعتبارات به منوال گذشته، پیش برود باید در سال ۱۴۳۰ به بهره‌برداری می‌رسید.

وی با بیان اینکه امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی استان مرکزی اضافه شد، گفت: تعداد کل تخت‌های بیمارستانی اراک تاکنون ۱۴۵۰ تخت بود که امروز ۵۰ درصد به این تعداد تخت اضافه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار