مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

ارسال ۱۱۵ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ملی فانوس و آغاز داوری آثار

اسکافی گفت: با انتشار فراخوان مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس، ۱۱۵ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره واصل شده است و همزمان با دهه ولایت هیات داوران برای انتخاب برگزیدگان این جشنواره، داوری آثار رسیده را آغاز کردند.
کد خبر: ۶۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲ - 23June 2024

ارسال ۱۱۵  اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ملی فانوس و آغاز داوری آثار«مرتضی اسکافی» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: همزمان با دهه ولایت هیات داوران مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس، برای انتخاب برگزیدگان این جشنواره، داوری آثار رسیده را آغاز کردند.

دبیر استانی جشنواره ملی فانوس افزود: با انتشار فراخوان مرحله استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس، ۱۱۵ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره واصل شده است. این آثار برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و گفتمان‌سازی هنر دفاع و مقاومت مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف ارتقا کیفیت تولیدات هنری و سینمایی، ارتباط موثر و جذب نسل جوان، ترغیب و تشویق آنان به خلق اثر هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با موضوعات نقش ولایت و رهبری، نقش مردم، نقش زنان و نیز سبک زندگی رزمندگان و شهدا بوده که مراحل بررسی و داوری آثار آغاز شده است.

رئیس هیات داوران مرحله استانی جشنواره ملی فانوس گفت: محمدرضا فرهادی‌نیا به‌عنوان مسئول انتخاب داوران منصوب که در این فرایند با کمک دبیرخانه استانی این جشنواره، ۱۲ داور برجسته استان که از دانش هنری و مرتبط با رشته‌های هنرهای نمایشی و تجسمی، فیلم، انیمیشن، نماهنگ، موسیقی، سرود، رادیویی شامل پادکست و نمایش رادیویی و نیز بخش دانش‌آموزی انتخاب شده‌اند و احکام آنان با پیشنهاد دبیرخانه استانی جشنواره ملی فانوس توسط سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی صادر و به آنان ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: در بخش هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه «کریم جشنی»، «جواد رحیم‌زاده» و «غلامرضا جهانپا»، در بخش فیلم شامل فیلم کوتاه، مستند، انیمشین و نماهنگ «محمدرضا فرهادی‌نیا»، «مسعود توجهی» و «مرتضی اسکافی»، در بخش هنرهای تجسمی شامل عکس نقاشی و طراحی بیلبورد «بهناز فهمیده اسکندری»، «مسعود توجهی» و «سید جلیل حسینی زهرایی»، در بخش رادیویی و پادکست «محمد صحت»، «امیررضا رئوف» و «کریم جشنی» و در بخش سرود و موسیقی «حسین انفرادی»، «سید مجتبی ذبیحی» و «محمد صحت» آثار رسیده به دبیرخانه استانی هشتمین جشنواره ملی فانوس را داوری می‌کنند.

اسکافی تصریح کرد: پس از عید سعید غدیر خم طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هنری و امور سینمایی، از هر بخش یک اثر جهت شرکت در رقابت‌های کشوری انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار