معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛

آمادگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای کمک به صنعت هوانوردی

دریادار رستگاری گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده است تا دانش، توانمندی و بلوغ صنعتی خود را در اختیار صنعت هوانوردی کشور قرار دهد.
کد خبر: ۶۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ - 23June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح (صاایران) امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی اظهار داشت: طراحی و ساخت این شبیه‌ساز کاری بسیار سخت و پیچیده است که با همت متخصصان و کارشناسان داخلی میسر شد.

دریادار رستگاری

دریادار رستگاری ادامه داد: پیش‌نیاز این مهم و حرکت در لبه فناوری، اطمینان و اعتقاد به نیروی انسانی و سرمایه‌های این مرز و بوم است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه سنگ بنای استقلال و توسعه خودکفایی در فناوری‌ها، اطمینان کردن و فرصت دادن به نیرو‌های داخلی است، گفت: امروز بیش از ۸۰۰ سامانه و پلتفرم در هر چهار بُعد هوا، فضا، زمین و دریا تولید و نصب شده و در حال بهره‌برداری است و در صنعت هوانوردی با حضور شرکت‌های داخلی ویترینی از انواع محصولات هواپایه و زمین‌پایه طراحی و تولید شده است.

وی افزود: در حوزه هواپایه، طراحی و ساخت انواع رادار هواپیما، سامانه‌های مخابراتی، ارتفاع‌سنج، ارتباط داخلی پرنده، هدایت و ناوبری، کمک ناوبری، انواع نمایشگر‌های مورد نیاز و غیره، و در حوزه زمین‌پایه نیز طراحی و تولید انواع رادار‌ها و سامانه‌های هدایت هواپیما‌ها به سمت فرودگاه‌ها و... به ثمر نشسته است.

دریادار رستگاری اضافه کرد: این سامانه‌ها، هم‌اینک در بسیاری فرودگاه‌های نظامی کشور و حتی برخی دیگر از کشور‌ها نصب شده و در حال استفاده است.

معاون وزیر دفاع تصریح‌ کرد: با وجود همه خباثت‌های دشمنان، خرابکاری‌ها و اعمال تحریم‌های ظالمانه، با در پیش گرفتن سیاست تکیه بر نیرو‌های داخلی، سامانه‌های وزارت دفاع هر روز در حال ارتقای توان آفندی و دفاعی است که مواردی همچون عملیات «وعده صادق» و زمین‌گیر کردن داعش حاصل همین اعتماد است.

وی از آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز همه فرودگاه‌های کشور به سامانه‌های بومی و ۱۰۰ درصد ایرانی خبر داد که با برخورداری از خدمات پس از فروش، از هیچ تکانه تحریمی تأثیر نمی‌پذیرد و گفت: وزارت دفاع امروز آماده است تا دانش، توانمندی و بلوغ صنعتی خود را در اختیار صنعت هوانوردی کشور قرار دهد.

بنابراین گزارش، نخستین شبیه‌ساز سه‌بعدی برج کنترل دانشکده صنعت هواپیمایی امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر دفاع، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی مسئولان لشکری و کشوری به بهره‌برداری رسید.

این شبیه‌ساز که وظیفه کنترل و مدیریت ترافیک هوایی را بر عهده دارد به همت کارشناسان و متخصصان داخلی و در شرایط دشوار تحریم‌ها، طراحی و ساخته شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها