مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع):

آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای «ده‌زیار» کرمان برگزار می‌شود

«انکوتی»  از برگزاری آیین بازسازی واقعه غدیر برای سیزدهمین سال متوالی در ده‌زیار خبر داد و گفت: حدود ۲۰۰ نفر ذاکر تعزیه‌خوان و مردمی که لباس تعزیه می‌پوشند در این مراسم نقش دارند.
کد خبر: ۶۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ - 23June 2024

آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای «ده‌زیار» کرمان برگزار می‌شود

 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «هوشنگ انکوتی» مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار به تشریح برنامه‌های این روستا در عید غدیر پرداخت و اظهار داشت: مردم ده‌زیار از مدتی پیش تمام تلاش خود را برای بزرگداشت عید غدیر انجام داده‌اند و برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در سطح روستا برگزار می‌شود که از آن جمله برگزاری آیین بازسازی واقعه غدیر برای سیزدهمین سال متوالی از سوی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) است.

وی با اشاره به اینکه آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای تعزیه از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۵ تیرماه و همزمان با روز عید غدیر در بلوار خروجی روستا برگزار می‌شود و کار آماده‌سازی محل مراسم از چند روز پیش آغاز شده است، افزود: حدود ۲۰۰ نفر ذاکر تعزیه‌خوان و مردمی که لباس تعزیه می‌پوشند در این مراسم نقش دارند و بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستا در اجرای هنرمندانه این آیین همکاری می‌کنند. 

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار از برگزاری جشن بزرگ عید ولایت در شب عید غدیر خبر داد و اظهار کرد: این مراسم با پخت هشت دیگ حلیم نذری در محل مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) ده‌زیار همراه است که در شب عید تا سحر انجام می‌شود و در صبح عید بین مردم توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: جشن بزرگ عید ولایت با سخنرانی حجت‌الاسلام ایزدخواه از مشهد مقدس، اجرای نمایش طنز، نورافشانی و اجرای گروه سرود تنها علمدار همراه است که همه ساله مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفته است.

انکوتی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌های در نظر گرفته شده در روستای ده‌زیار برای بزرگداشت عید غدیر، گفت: بانوانی که قصد شرکت در آیین بازسازی واقعه غدیر به عنوان بازیگر دارند، می‌توانند با چادر نماز سفید در مراسم شرکت کنند تا از ایشان در بخش‌های طواف خانه خدا و همچنین حجةالوداع و صحنه بیعت گرفتن پیامبر(ص) برای حضرت علی (ع) استفاده شود.

یادآور می‌شود، روستای ده‌زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان از جاده کرمان مشهد واقع شده است و با برگزاری آیین تعزیه خوانی در تمام مناسبت‌های مذهبی به‌عنوان روستای تعزیه کشور مطرح است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار