جانشین سرپرست حجاج ایرانی:

روحانیون کاروان‌های حج در تعامل با زائران صبور و با گذشت باشند

آیت‌الله حسینی بوشهری از روحانیون کاروان‌های حج ۱۴۰۳ خواست که در تعامل با زائران ریاضت صبر و تحمل‌پذیری داشته باشند و با تکیه بر روش اقناع کردن، شبهات و ابهامات آنها را در حوزه‌های مختلف برطرف کنند.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ - 23June 2024

روحانیون کاروان‌های حج در تعامل با زائران صبور و با گذشت باشندبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین نشست روحانیون کاروان‌های حج ۱۴۰۳ در مدینه‌بعد، امروز (یکشنبه، سوم تیر) با حضور آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» جانشین سرپرست حجاج ایرانی در هتل «میراج السلام» مدینه منوره برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن سخنانی در این نشست اظهار داشت: روحانیون ادامه‌دهنده راه انبیاء و اولیای الهی هستند. روحانیون قبل از اینکه زائران را نصیحت کنند، باید از خود شروع کرده و به علم خود عمل کنند؛ در این صورت است که حرف آنها به دل زائر می‌نشیند.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه زائران از رفتار، گفتار، کردار و نوع برخورد روحانیون الگوبرداری می‌کنند، گفت: روحانیون در بیان مسایل و اعمال دچار وسواس نشوند و متناسب با فهم مخاطب سخن بگویند.

آیت‌الله بوشهری در ادامه از روحانیون کاروان‌ها خواست که فلسفه و احکام زیارت مسجدالنبی (ص) را برای زائران تبیین کنند و در تعامل با زائر ریاضت صبر و تحمل‌پذیری داشته باشند.

جانشین سرپرست حجاج ایرانی همچنین به روحانیون کاروان‌های حج ۱۴۰۳ توصیه کرد که گذشت و ایثار داشته باشند و عزت سرلوحه فعالیت آنها باشد و تلاش کنند که افراد را اقناع و شبهات و ابهامات زائران را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین فلاح‌زاده» کارشناس مسائل شرعی و از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری نیز ضمن سخنانی در این مراسم اظهار داشت: زائران نماز را در چهار مسجد مهم جهان اسلام، مسجدالحرام به‌عنوان خانه الوهیت، مسجدالنبی (ص) به عنوان مرکز نبوت، مسجد جامع کوفه به‌عنوان مرکز ولایت و حرم امام حسین (ع) می‌توانند به‌صورت کامل بخوانند.

وی گفت: حجاج می‌توانند پس از قربانی کردن و بازگشت به مدینه منوره، سه روز، روزه مستحبی بگیرند که احتیاط بر این است که روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه باشد که ثواب بسیار زیادی دارد.

حجت‎‌الاسلام فلاح‌زاده در ادامه از زائران خواست که از فرصت حضور در مدینه منوره، برای اقامه نماز قضا بهره ببرند و بعد از زیارت قبرستان بقیع، سعی کنند نماز زیارت را در مسجدالنبی (ص) اقامه کنند که ثواب بسیار زیادی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی اخویان» مدیر امور آموزشی ـ فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در ابتدای این نشست برپایی محافل انس با قرآن و انس و معرفت و مدینه‌شناسی (آشنایی با اماکن مقدسه شهر مدینه) و مسابقه فرهنگی را از جمله برنامه‌های دینی ـ فرهنگی برای زائران مدینه بعد در شهر پیامبر (ص) دانست.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار