بورل:

هرگونه اتفاق بد در لبنان در منطقه و فراتر از آن اثر می‌گذارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر یکشنبه نسبت به هرگونه حادثه ناخوشایند در لبنان و اثرات آن بر منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ - 23June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران در خصوص تحولات لبنان، نسبت به هرگونه اتفاق نامطلوب در این کشور هشدار داد.

هرگونه اتفاق بد در لبنان در منطقه و فراتر از آن اثر می‌گذارد

 بورل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیروز یکی از مرگبارترین روز‌ها بود که طبق گزارش‌ها دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند. خطر یک درگیری تمام عیار با حضور حزب الله واقعی است. هرگونه اتفاق بد در لبنان در لبنان به طور جدی بر منطقه و فراتر از آن تاثیر خواهد گذاشت.»

سران رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر تهدید کرده‌اند که در صورت دور نشدن حزب‌الله از مرز لبنان با فلسطین اشغالی از طریق مذاکره، «اسرائیل به لبنان حمله می‌کند.

بورل ادامه داد: «در کرانه باختری، یک فروپاشی اقتصادی در حال وقوع و خشونت در حال تشدید است. هیچ بهبودی در دسترسی و تحویل بشردوستانه وجود ندارد. ساختمان صلیب سرخ در اثر گلوله باران آسیب دیده است. این مقام ارشد اتحادیه اروپا ادامه داد: «ما بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهیم که این چرخه رنج و ویرانی را متوقف کنند.»

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در یک گزارش درباره تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، از احتمال پیوستن «هزاران» نیروی مقاومت منطقه به حزب‌الله خبر داد.

آسوشیتدپرس با اشاره به حمایت مقاومت لبنان از غزه پس از عملیات طوفان الاقصی از ۱۵ مهرماه تصریح کرد که «تبادل آتش تقریباً روزانه در امتداد مرز لبنان با شمال اسرائیل رخ داده است». این رسانه آمریکایی به شهادت حاج طالب عبدالله از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت که این اقدام «وضع را بدتر» کرد و حزب الله با شلیک صد‌ها موشک و پهپاد‌های انفجاری به سمت شمال اسرائیل پاسخ متقابل داد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار