دیدار تولیت آستان قدس رضوی با اعضای تیم ملی کشتی آزاد + تصاویر

حجت‌‌الاسلام مروی گفت: ورزشکارانی که در کنار پیشرفت‌های ورزشی به پرورش روحی و معنوی خود توجه دارند، پهلوانانی اثرگذار و ماندگار خواهند بود.
کد خبر: ۶۷۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴ - 24June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار کشتی‌گیران المپیکی و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که به منظور زیارت حضرت رضا علیه‌السلام پیش از حضور در المپیک پاریس به بارگاه قدس رضوی مشرف شدند؛ با اشاره به اهمیت پهلوانی در کنار قهرمانی، اظهار داشت: قهرمانی، پیروزی و موفقیت در یک میدان ورزشی است، اما پهلوانی یک مرام، منش، فرهنگ و مفهوم گسترده است که موجب سعادت اخروی و ماندگاری نام می‌‎شود.

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پهلوانان بزرگ کشور همچون غلامرضا تختی، گفت: پهلوانان بزرگ و ماندگار کشورمان، ورزشکاران بودند که در کنار قهرمانی از جهات انسانی، ایمانی و اعتقادی نیز برخوردار بودند که به آن واسطه خداوند نام آنها را ماندگار کرد.

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در فرهنگ ایرانی، پهلوانان همیشه ملجأ و پناه مردم بودند و تاریخ ایران مملو از شخصیت‌هایی غیور و خوشنام است که در کنار ورزش با مروت و جوانمردی همراه مردم و دستگیر نیازمندان بودند؛ رمز ماندگاری قهرمانان ورزشی آن است که به فعالیت ورزشی خود رنگ و بوی خدایی بدهند.

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

حجت‌الاسلام مروی گفت: ورزشکاران ایرانی با رنگ و بوی معنوی و الهی دادن به فعالیت‌های ورزشی، متمایز از ورزشکاران غربی و سایر کشور‌ها هستند. هنگامی که یک ورزشکار ایرانی پس از دریافت مدال می‌گوید موفقیت‌های خود را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام هستم، میلیون‌ها نفر این سخن را می‌‎شنوند و نام مبارک این امام به گوششان می‌رسد و محبت آن حضرت در دل‌‎شان ایجاد می‌‎شود، این اقدامات بسیار ارزشمند است.

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی برای نسل جوانان الگو و سرمشق هستند، ابراز داشت: حرکت‌های ارزشی و معنوی یک قهرمان ورزشی می‌‎تواند بسیاری از فعالیت‌های ضد دینی و معنوی مستکبران را خنثی کند و بر روی ذهن جوانان اثر مثبت بگذارد.

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها