فرمانده کل انتظامی کشور مطرح کرد؛

ایران اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر/ تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز

سردار رادان ایران در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران اسلامی با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.
کد خبر: ۶۷۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ - 24June 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید که صح امروز (دوشنبه) در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: جای خالی رئیس جمهور شهید در این مراسم حس می‌شود و امیدواریم رئیس جمهور آینده راه شهید رئیسی را پیش بگیرد. 

ایران اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر/ تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز

سردار رادان ادامه داد: وجود میلیون‌ها نفر معتاد در جهان و آسیب اثرات مواد مخدر در جهان نشان می‌دهد که مشکلات کشور‌ها در بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به حوزه مواد مخدر است و یکی از کارکرد‌های اصلی آنها قطعا مبارزه با مواد مخدر در همه حوزه‌ها باشد. 

وی افزود: افتخار داریم که ایران اسلامی با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که ماحصل آن کشف چندین هزار تن مواد مخدر و تقدیم بخشی از آرامش و آسایش به مردم جهان است.

سردار رادان ضمن تقدیر از اقدامات دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این حوزه گفت: آقای مومنی در این عرصه بنیان‌های جدیدی را در مبارزه، پیشگیری و درمان به جای گذاشتند و این روند با سرعت از طریق علم و عمل پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر روزی را به عنوان روز مبارزه با مواد انتخاب کردند به این دلیل است که جهان در موضوع مواد مخدر درگیر شده و از این به بعد نیز بیشتر درگیر خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: اگر مبارزه و جانفشانی‌های سربازان جان بر کف ما و مقاومت زنان و خانواده‌های معظم شهدا نبود قطعا امروز کشور‌های دنیا و خاصه اروپایی‌ها درگیری شدیدتری با مواد مخدر داشتند و جوانان بیشتری را در این حوزه از دست می‌دادند و به سمت اضمحلال حرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه ایران یکه‌تاز بی بدیل در امر مبارزه با مواد مخدر است، عنوان کرد: امروز آثاری از کاهش کشت دیده نمی‌شود و یکی از دلایل افزایش کشت در کشور همسایه ما ناشی از حضور آمریکایی‌ها در این کشور بود که منجر به افزایش چشمگیر کشت مواد مخدر بودیم.

سردار رادان با بیان اینکه وجود آمریکایی‌ها در کشور همسایه ما سرآغازی برای نابودی جوانان کشور‌های دنیا در حوزه مواد مخدر بود، گفت: با افزایش کشت مواد مخدر نتیجتا تمایل به افزایش ترانزیت و مصرف صورت گرفت و کشور‌های بیشتری را درگیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مدت اشغالگری خود در کشور‌ها آثاری جز ویرانی و تباهی باقی نمی‌گذارند، یادآور شد: آمریکایی‌ها با دروغ و عملیات روانی ذهن مردم دنیا را به سمت دیگری سوق می‌دهند.

سردار رادان با بیان اینکه هیچ وقت اسیر عملیات روانی آمریکایی‌ها نمی‌شویم، ادامه داد: امروز در ایران همه اقشار اعم از هنرمندان، اهل کار و عمل، ورزشکاران همه دست به دست هم داده‌اند تا در مبارزه با مواد مخدر کمک کنند تا سربازان آنها در سرتاسر مرز‌ها و مناطق بتوانند با اقدامات گسترده‌تری با مواد مخدر مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: اگر تلاش رزمندگان و مردم نبود قطعا درگیری با مواد مخدر در کشور‌های غربی بیشتر بود و مردم آنها با مخاطرات جدی روبرو می‌شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: دود تحریم ایران در امر مبارزه با مواد مخدر توسط صاحبان تحریم به چشم خودشان خواهد رفت و شاید در گوشه‌هایی امر مبارزه با مواد مخدر با کاستی روبرو شود، اما ضرر بیشتر متوجه آنها می‌شود و اگر این تحریم‌ها برداشته شود توفیقات بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به مجاهدات‌های جوانان غیرتمند ایرانی در امر مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ما جوانان عزیزی را در اقصی نقاط کشور در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کردیم و در این ماموریت در خدمت به کل بشریت هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم.

سردار رادان افزود: سال ۱۴۰۳ بالای ۱۳۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نشان می‌دهد همچنان کشت رو به افزایش است. انتظار داریم دبیر کل سازمان ملل بتواند این واقعیت را به جایی برساند که در مبارزه جهانی با مواد مخدر پیوستگی و همبستگی یک ضرورت است.

انتهای پیام/ ۲۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار