دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی مهمانی ۱۸ کیلومتری غدیر در خراسان جنوبی

«حاجی‌زاده» با اعلام اینکه در مجموع ۱۸ کیلومتر مهمانی غدیر در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: مهمانی کیلومتری غدیر روز سه‌شنبه ساعت ۱۶ از میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴ - 24June 2024

برپایی مهمانی ۱۸ کیلومتری غدیر در خراسان جنوبی«محمد حاجی‌زاده» دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، با بیان اینکه براساس مصوبه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز عید قربان تا عید سعید غدیر به نام دهه امامت و ولایت در تقویم نامگذاری شده است، اظهار داشت: گسترش برنامه‌های غدیری به عنوان نقطه عطف در تاریخ اسلام و بشریت و گرامیداشت غدیر در راستای توجه به آموزه‌های علوی است.

وی در مورد اهمیت غدیر و برگزاری با شکوه این ایام، ادامه داد: امام علی(ع) اسوه‌ای برای بشریت تا قیامت است، آن حضرت آموزه‌ها و سیره‌اش دل‌ها را جذب می‌کند و ما می‌توانیم با بیان سیره‌های علوی جهان بهتری داشته باشیم بنابراین غدیر علاوه بر اینکه معرفی ولایت امیرالمؤمنین(ع) است طرح کلی مدیریت جامعه بر اساس آموزه‌های الهی است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی تأکید کرد: در قرآن و همچنین در روایات و کلام بسیاری از بزرگان اهل سنت و تشیع در خصوص اهمیت این روز آمده و با توجه به نشان‌گیری دشمن که همیشه با ایجاد شبهاتی در مورد غدیر قصد تضعیف این روز بزرگ را دارد اهمیت تشکیل بنیاد غدیر روشن می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به این که نظام ما نظامی ولایی بوده و ریشه در غدیر دارد و باید این پیام را بیش از گذشته تبیین کنیم، اضافه کرد: تبیین فرهنگ غدیر و امامت در جامعه به ویژه برای نسل جوان و آینده جامعه ضروری است که باید فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا صورت گیرد.

وی از برپایی مهمانی دو کیلومتری غدیر در مرکز استان خبر داد و گفت: مهمانی کیلومتری غدیر روز سه‌شنبه ساعت ۱۶ از میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی از برپایی بیش از ۲۰۰ موکب در راستای برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در مرکز استان خبرداد و تصریح کرد: محور میهمانی غدیر به نام شهید «رئیسی» و هر یک از هفت محور آن به نام یکی از شهدای خدمت نامگذاری شده است.

حاجی‌زاده با اعلام اینکه در مجموع ۱۸ کیلومتر مهمانی غدیر در سطح استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌ خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر حضور داشته و با خدمات متنوع و جذاب، پذیرای شرکت‌کنندگان در مراسم خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار