استاندار لرستان:

لرستان معین ایلام در اربعین/ خدمت‌رسانی به زائران در مهران

شفقت از تعیین لرستان به‌عنوان معین ایلام در مرز مهران برای پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: نظام جهانی باید با این حرکت عظیم، آماده شود و به‌سمت پذیرش امامت برود.
کد خبر: ۶۷۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴ - 24June 2024

لرستان معین ایلام در اربعین/ خدمت‌رسانی به زائران در مهرانبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان، امروز (سه شنبه)، در جلسه ستاد اربعین لرستان، اظهار داشت: اربعین اقتدار جهان شیعه است و باید بهره‎‌برداری تبیینی نسبت به این حرکت عظیم مردمی انجام شود.

وی افزود: اربعین یک حرکت مردمی زنده و پویا است و باید در طول سال نسبت به رفع مشکلات برگزاری این آیین طی سال‌های گذشته تدبیر کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: اربعین جزئی از ماموریت‌های ما باید باشد و سه حوزه کاری داخل کشور عراق، استان‌ها و مرز‌ها برای برگزاری مراسم و فعالیت مواکب پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: لرستان در مرز مهران به‌عنوان معین ایلام معرفی شده‌است و تعیین مکانی برای استقرار و خدمت‌رسانی در این منطقه ضروری است تا زائران مشکلی نداشته باشند.

شفقت ادامه داد: راه‌های اصلی و چهارخطه‌های لرستان تا قبل از شهریورماه امسال تسطیح و نقاط حادثه‌خیز رفع شود و مواکب شهر‌های مسیر عبور زائران آماده شود.

استاندار لرستان اذعان کرد: چند کیلومتر از عملیات جاده الیگودرز به اصفهان و محور چگنی به‌سمت کوهدشت باقی مانده‌است که، چون مسیر ورود و خروج زائران به این استان است باید تا قبل از اربعین زیر بار ترافیک برود.

شفقت با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌ها باید اجازه دهند ادارات در لرستان به‌صورت یکپارچه مدیریت شوند، تصریح کرد: این استان علاوه‌بر پشتیبانی از ایلام، باید زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی به زائران خود را هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل، پوشش تلفن همراه و روشناسی معابر لرستان توسط دستگاه‌های موردنظر باید تأمین شود و فعالیت رستوران‌های بین‌راهی نیز نظارت شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه اربعین مسیر انبیا را تبیین می‌کند، تأکید کرد: نظام جهانی باید با این حرکت عظیم، آماده شود و به‌سمت پذیرش امامت برود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار