نگاهی به زندگی سردارشهید «داوود شیخ هدایتی»

انقلاب ما یک انقلاب سرنوشت ساز است

سردار «داوود شیخ هدایتی» از شهدای استان گلستان است که سال ۱۳۵۰ در شهرستان علی آباد کتول به دنیا آمد و پس از مدت‌ها مجاهدت در جزیره مجنون به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰ - 25June 2024

سردار شهید «داوود شیخ هدایتی» در اولین روز فروردین 1350 در محله علی آباد کتول (از محلات شهید پرور این شهرستان) در خانواده ای مذهبی دیده به جان گشود.

دوران خردسالی داوود در دامن پر مهر مادر سپری شد و به سن و سال تعلیم و تربیت رسمی رسید.

 وی به درس و مدرسه علاقمند بود و آغاز دوران ابتدایی اش نیز با دوران اوج گیری انقلاب اسلامی همزمان شد که این موضوع زمینه ساز تربیت وی در خانواده با روحیه انقلابی و مذهبی تحت تأثیر اندیشه های حضرت امام (ره) کامل شود و از همان دوران کودکی، در فضای انقلاب رشد کند.

با دیدن تجاوز‌های رژیم بعثی احساس تکلیف کرد و با دستکاری شناسنامه اش و اصرار زیاد خود در سن ۱۵ سالگی، در سال 1365 برای گذراندن دوره‌های آموزشی در لشکر ویژه ۲۵ کربلا به جبهه اعزام شد.

انقلاب ما یک انقلاب سرنوشت ساز است

شهید شیخی با شجاعت و هوش زیاد در میدان نبرد به سمت جانشین فرماندهی گردان ویژه حمزه سیّدالشهداء(ع) منصوب شد.

داوود در 4 تیرسال 1367در جزیره مجنون، بر اثر اصابت ترکش موشک بالگرد به سر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده روستای الازمن (ع) شهرستان علی آباد کتول به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه سردار شهید داوود شیخ هدایتی:

انقلاب ما یک انقلاب سرنوشت ساز است. ما هر چه داریم از نعمت همین انقلاب اسلامی است و نباید آن را تنها بگذاریم.

ای خدای بزرگ!
شاهد بودی که از تمام مادیات بریدم و از آن جا که فکر می کردم تنها تو را در میان کوهستان های کردستان و زمین تفدیده خوزستان می توان پیدا کرد ، به مصاف معرکه جنگ شتافتم.

حال از ملت عزیز و شهید پرور درخواست می کنم آن جا که صدای مظلومیت اسلام و امامان به گوش می رسد، راه استقامت در مقابل مشکلات پیش گیرید و همه اسلحه به دست آن قدر بجنگید که فتنه ای در عالم نباشد و یک دین حاکمیت مطلق را دارا باشد و آن هم دین شما مردم خوب ایران است.

انتهای پیام / 

نظر شما
پربیننده ها