تاثیر مشارکت حداکثری در تقویت جایگاه جهانی ایران اسلامی

حضور حداکثری مردم ایران اسلامی در پای صندوق رای می‌تواند نقش و جایگاه ایران را در عرصه جهانی بیش از پیش تقویت کند.
کد خبر: ۶۷۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 26June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضور و مشارکت مردم در انتخابات همواره از این نظر اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است که مردم می‌توانند خودشان در تعیین سرنوشت کشور خود و آینده این سرزمین نقش مهم و اساسی داشته باشند. از این روی است که مسئولان مختلف کشور همواره مردم را به حضور پرشور و گسترده در انتخابات دعوت می‌کنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات و تقویت جایگاه جهانی ایران

بر همین اساس هم حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات مختلفی که در کشور برگزار می‌شود از قبیل انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت و جایگاه بسیار بالا و حساسی برخوردار است. زیرا اگر مردم حضور آگاه و هوشیار در انتخابات داشته باشند و گزینه‌های اصلح را انتخاب کنند نقش تعیین کننده‌ای در آینده کشور خود خواهند داشت.

نکته مهم دیگری که در این میان نشان از اهمیت و جایگاه حضور بالای مردم در انتخابات دارد، نگاهی به نقش و تاثیر حضور مردم کشور‌های مختلف دنیا در برگزاری انتخابات است. زیرا حضور در انتخابات و رای دادن و انتخاب فردی مناسب برای به دست گرفتن سکان مدیریت اجرایی یک کشور، به عنوان اصلی مهم و غیرقابل انکار مورد پذیرش مردم جهان قرار گرفته است.

حال اینکه اهمیت و جایگاه حضور مردم در انتخابات و برگزاری باشکوه آنچنان است که حتی دشمنان انقلاب اسلامی و سرزمین ایران هم به نقش اساسی و تعیین کننده مردم ایران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات اعتراف کرده و بار‌ها در سخنان و اظهارنظر‌های خود حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات را مهر تائیدی در مشروعیت و مقبولیت نظامی اسلامی ایران عنوان کردند.

از آنجایی هم که دشمنان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ایران همواره به دنبال وارد کردن آسیب به کشور و نظام اسلامی ایران هستند، حساسیت ویژه و فوق العاده نسبت به حضور مردم کشورمان در صحنه انتخابات داشته و دارند و همواره به دنبال متوسل شدن به راه‌هایی هستند تا این مشارکت اجتماعی و این کنش مدنی را کاهش بدهند.

بر همین اساس است که همواره در آستانه برگزاری انتخابات مشاهده می‌کنیم که دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب اسلامی ایران به شدت فعال شده و با استفاده از رسانه‌های رنجیره‌ای خود و با تهیه و پخش برنامه‌های مختلف خبری و تحلیلی سعی در ترسیم وضعیتی تیره و تار از حال و آینده کشور داشته تا به این وسیله تا آنجایی که می‌توانند میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف را کاهش بدهند.

اما در مقابل این جریان‌های استکباری و معاند، شاهد فعالیت و تلاش هرچه بیشتر رسانه‌های داخلی به همراه نخبگان سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف و سرشناس کشور هستیم که ضمن پرداختن به اهمیت و جایگاه برگزاری انتخابات‌های مختلف در کشور، حضور بالا و حداکثری مردم را موجب سعادت و خوشبختی مردم ایران اسلامی معرفی می‌کنند.

البته بر کسی پوشیده نیست که حضور گسترده و حداکثری مردم کشورمان در انتخابات مختلف به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری از آنچنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که می‌تواند در نگاه اول موجب تقویت اقتدار و قدرت دولت و در نگاه دوم زمینه ساز افزایش توان دفاعی و مشروعیت جهانی نظام اسلامی حاکم بر کشورمان شود.

از طرف دیگر، اغلب کارشناسان و سیاستمداران بر این باور هستند که اگر دولتی که روی کار می‌آید از حمایت و پشتوانه قدرتمند مردمی برخوردار باشد از توان و قدرت بالاتری برای چانه زنی در عرصه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و دفاع از حقوق حقه مردم برخوردار خواهد بود.

در پایان باید گفت مردم عزیز و شهیدپرور ایران همانطور که می‌دانند و به آن آگاه هستند باید به این مهم توجه کنند که مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور گسترده در پای صندوق‌های رای ضمن اینکه موجب حمیت و پشتیبای هرچه بیشتر از نظام اسلامی ایران می‌شود، دشمنان قسم خورده این نظام و سرزمین ایران را در دستیابی به اهداف شوم خود در آسیب وارد کردن به ایران اسلامی ناکام می‌گذارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار