مدرس حوزه و دانشگاه:

شهیدان «بهشتی» و «رئیسی» نماد مظلومیت هستند

حجت‌‌الاسلام «زمانی» گفت: شهید «بهشتی» مظلوم زیست و مظلوم رفت، شهید «رئیسی» نیز شبانه‌روز برای مردم تلاش کرد اما عده‌ای قدر این خادم ملت را ندانستند.
کد خبر: ۶۷۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸ - 26June 2024

سبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن زمانی» مدرس حوزه و دانشگاه امروز (چهارشنبه) در مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت در مسجد امام حسین (ع) بیرجند، با اشاره به مشابهت شهید آیت‌الله «رئیسی» و شهید آیت‌الله «بهشتی»، اظهار داشت: این دو شهید حداقل ۱۰ صفت از جد خودشان علی ابن ابی طالب (ع) فرا گرفته‌اند که دیانت، ایمان قوی، قضاوت، عدالت، شجاعت، علم و هدایت، مدیریت، قناعت، سیادت، مظلومیت و شهادت از جمله آن‌هاست.

وی گفت: شهید «بهشتی» در شرایطی که ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفت و وارث قوه قضاییه طاغوت بود، تصمیم گرفت نظام و قوانین قضایی کشور را متحول و اسلامی و قانون قصاص و حدود که در دوران ستمشاهی دچار مشکل بود را در قوه قضاییه بیاورد.

مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه آن زمان سکولارها موجی علیه آیت‌الله «بهشتی» شروع کردند تا نتواند دیانت را در قوه قضاییه بیاورد اما آن را محقق کرد و نشان داد دیانت پایه اصلی کار است، عنوان کرد: علم و هدایت ویژگی شاخص شهیدان «رئیسی» و «بهشتی» و یکی از خواسته‌های مهم این شهدا از جامعه است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و فساد اداری، رشوه‌گیران، رشوه‌دهندگان و مجرمان نیاز به دیانت و شجاعت داریم، گفت: اکنون خطرات زیادی نسل نوجوان و جوان جامعه را تهدید می‌کند، می‌بینید فضای مجازی و ماهواره با آنان چه کرده و نسل جوان از دست ما خارج می‌شود گرچه من و شما دین خود را طبیعتاً حفظ می‌کنیم اما نسل جوان از دست می‌رود، مساجد خالی است در حالی که باید مملو از جوانان و نوجوانان باشد.

وی به به دیانت شهید «رئیسی» اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل هستند که بلندترین محور و قله اندیشه دنیا محسوب می‌شود، تنها کسی که بین ۵۷ کشور اسلامی دیانت و ایمان قوی داشت و نخستین مرتبه قرآن را به عنوان آخرین کتاب آسمانی به همه بشریت نشان داد و معرفی کرد، آیت‌الله «رئیسی» بود.

مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: شهید «رئیسی» برای هدایت بشریت نیمی از سخنرانی خود را به مسائل دینی و هدایت بخشی اختصاص داد چون تریبت شده محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و خود را خادم مردم می‌دانست.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه شهید «رئیسی» سمت‌های متفاوتی در کشور داشت اما ذره‌ای مال اندوزی حتی حلال هم جمع نکرد، دوران ریاست جمهوری نصف حقوق خود را به بیت‌المال بر می‌گرداند، گفت: مظلومیت از دیگر صفات این دو بود و شهید «بهشتی» مظلوم زیست و مظلوم رفت، شهید «رئیسی» نیز شبانه‌روز برای مردم تلاش کرد اما عده‌ای قدر این خادم ملت را ندانستند.

وی بر ضرورت تولید دانش تأکید و خاطرنشان کرد: ایران با ۲۰۰ کشور دنیا در حال مسابقه علمی است و فقط درس خواندن کفایت نمی‌کند بلکه خراسان جنوبی باید در تولید دانش و تربیت دانشمندان و نوآوران در همه رشته‌های علمی، تجربی، انسانی و دینی در کشور و دنیا نام‌آور شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار