الخنادق بررسی کرد؛

نگاهی به ۱۴ عامل بازدارنده حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

یک پایگاه خبری موانع حمله رژیم صهیونیستی به لبنان را در ۱۴ مورد بررسی کرد و علل و عوامل هراس صهیونیست‌ها از پیامد‌های وقوع جنگ در جبهه شمالی را برشمرد.
کد خبر: ۶۷۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ - 26June 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری الخنادق در گزارشی به تشدید تنش در جبهه لبنان و سرزمین‌های اشغالی پرداخته و نوشت که رژیم صهیونیستی در حالی اولویت جبهه شمالی در برابر جبهه جنوبی را مطرح کرده که این موضوع به چالش جدی و تهدیدی اساسی برای این رژیم تبدیل شده و تل‌آویو تلاش دارد به صورت تدریجی نیرو‌های مبارزاتی خود در غزه را کاهش دهد و سطح عملیاتی و جغرافیایی و آتش خود را بر جبهه لبنان متمرکز کند.

نگاهی به ۱۴ عامل بازدارنده حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

همزمان با این اقدام، تهدیدات سرکردگان رژیم صهیونیستی ضد لبنان، هشدار‌ها در زمینه بروز جنگ فراگیر بین دو طرف را مطرح کرده است. البته مجموعه‌ای از عوامل بازدارنده و موانع وجود دارد که باعث می‌شود سرکردگان رژیم اشغالگر و کارشناسان و تحلیلگران و رسانه‌های این رژیم آن را به عنوان موانع جدی برای باز کردن جبهه‌ای جدید علیه لبنان مطرح کنند که این موانع شامل موارد زیر است:

۱- نحوه مدیریت درگیری‌ها توسط حزب‌الله و افزایش روشمند تنش‌ها.

۲- تنش‌های سیاسی و گسترش بحران‌ها و اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی تامیر هایمن می‌نویسد که کابینه جنگی رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های خود از پشتیبانی تمامی طیف‌های جامعه صهیونیستی برخوردار نیست و این موضوع در خصوص جنگ حیاتی و سرنوشت ساز لبنان نیز صادق است.

۳- باز کردن جبهه جنگ در سرزمین‌های اشغالی طولانی مدت و پیچیده خواهد بود و هزینه‌های آن بسیار بیشتر از دستاوردهایش است. «اورنا مزراحی» تحلیلگر آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌گوید: هر اندازه که زمان می‌گذرد و درگیری‌ها افزایش پیدا می‌کند، احتمال وقوع جنگ بیشتر می‌شود. وی در عین حال هشدار می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای شکست دادن حزب‌الله نیازمند جنگ طولانی مدت و بسیار پیچیده است.

۴- رژیم صهیونیستی برای بازسازی مجدد ارتش و انجام حمله علیه حزب‌الله نیازمند زمان بیشتری است، چرا که در جنگ غزه دچار فرسایش شده و با تلفات بسیار زیادی مواجه شده است.

۵- چالش‌هایی که ارتش صهیونیستی در لبنان با آن مواجه خواهد شد، بسیار بیشتر از جبهه غزه است. «لیلاخ شوفال» تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در این رابطه می‌گوید: جنگ در شمال هیچ شباهتی به جنگ غزه ندارد که در حال حاضر شاهد آن هستیم. این جنگ هزینه‌های زیادی برای اسرائیل دارد که تحمل آن مشکل است.

۶- حزب الله لبنان از ناوگان تسلیحاتی ضد تانک و هواپیما‌های هجومی بدون سرنشین و پیشرفته در مقادیر بسیار زیاد برخوردار است.

۷- مقاومت لبنان قدرت حمله به ارتش تل‌آویو در فاصله چند ده کیلومتری را دارد.

۸- حجم قابل توجهی از بمب‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی و موشک‌های مربوط به سامانه گنبد آهنین در نتیجه ۸ ماه جنگ مستمر در غزه به پایان رسیده، در حالی که حزب الله لبنان از انبار تسلیحاتی کامل برخوردار است.

۹- حزب الله لبنان اطلاعات قوی در خصوص سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی دارد و به صورت مکرر اقدام به حمله به آنها کرده است.

۱۰- رژیم صهیونیستی می‌داند که در صورت بروز این جنگ، نحوه پایان دادن به آن بسیار مشکل و مبهم است و برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های خود مجبور به خودداری از حمله به لبنان است.

۱۱- جنگ با حزب الله باعث تخریب شبکه برق در سرزمین‌های اشغالی می‌شود. «شاؤول گولدشتاین» رئیس اجرایی شرکت برق رژیم صهیونیستی در این خصوص می‌گوید: ما اوضاع خوبی نداریم و آماده جنگ نیستیم. وی با اشاره به تهدید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر اینکه مقاومت به راحتی می‌تواند شبکه برق در سرزمین‌های اشغالی را قطع کند، گفت: بعد از ۷۲ ساعت قطع برق، زندگی در اسرائیل غیر ممکن خواهد شد.

۱۲- جنگ در لبنان می‌تواند چالش‌های بی‌سابقه‌ای برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد.

۱۳- جنگ با حزب الله آثار منفی زیادی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و ائتلاف‌های بین‌المللی آن خواهد داشت.

۱۴- حزب الله به صورت گسترده از تسلیحات دقیق و هواپیما‌های بدون سرنشین خود در این جنگ استفاده خواهد کرد.

الخنادق در پایان این مقاله با اشاره به اینکه موانع بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی نسبت به این جنگ زیاد است، تاکید کرد که احتمال بروز جنگ را به صورت مطلق می‌توان رد کرد، اما این احتمال در شرایط کنونی بسیار پایین است و ارتباط تنگاتنگی با حوادث پرشتاب منطقه و فشار‌های سیاسی و تصمیم گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار