تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

افزایش بازدارندگی حزب‌الله در برابر «اسرائیل»/ قواعد جنگ با صهیونیست‌ها تغییر می‌کند

غسان حبیب‌الشمری، گفت: حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۰۶ نه‌تنها بازدارندگی خود در برابر اسرائیلی‌ها را حفظ کرده، بلکه افزایش هم داده است.
کد خبر: ۶۷۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ - 27June 2024

«غسان حبیب‌الشمری» تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، در رابطه با اینکه آیا مقاومت اسلامی توانسته معادلات بازدارندگی خود را از سال ۲۰۰۶ در برابر «اسرائیل» حفظ کند و همزمان نیز از مقاومت در غزه حمایت کند، اظهار داشت: در طول ۹ ماهی که حزب‌الله لبنان در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین وارد درگیر نظامی با صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی شده، ثابت کرده که ابتکارعمل میدانی در این جبهه، در دست مقاومت اسلامی لبنان است و شهرک‌های واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی در اثر حملات موشکی و پهپادی این گروه مقاومت خالی از سکنه شده است.

افزایش بازدارندگی حزب‌الله در برابر «اسرائیل» / قواعد جنگ با صهیونیست‌ها تغییر پیدا می‌کند

حبیب‌الشمری با تاکید بر اینکه سامانه گنبد به اصطلاح آهنین صهیونیست‌ها و سایر سامانه‌های پدافندی این رژیم در برابر رهگیری و انهدام پهپاد‌ها و موشک‌های حزب‌الله لبنان عاجز مانده‌اند، تصریح کرد: حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۰۶ نه‌تنها بازدارندگی خود در برابر اسرائیلی‌ها را حفظ کرده، بلکه افزایش هم داده است و زمان و مکان پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها را خودش انتخاب می‌کند، تا جایی که حملات موشکی و پهپادی دقیق حزب‌الله موجب عقب‌نشینی تیپ‌های اسرائیلی از مرز لبنان شده و در پشت کوه‌ها و دره‌ها پنهان شده‌اند. 

تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا گفت: حزب‌الله لبنان از روز اول جنگ به صراحت اعلام کرده که پایان جنگ غزه به دست دولت صهیونیست‌ها است؛ هروقت اسرائیلی‌ها دست از نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین دست بکشند، حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز متوقف خواهد شد. 

وی در ادامه تصویربرداری پهپاد پیشرفته حزب‌الله لبنان موسوم به «هدهد» که چندین ساعت بدون اینکه توسط سامانه‌های پدافندی رهگیری شود، در آسمان «اسرائیل» پرواز کرده و از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مراکز اسرائیلی تصویربرداری کرده بود، یک اقدام کم‌نظیر دانست و افزود: اعلام این خبر از سوی سیدحسن نصرالله رساندن این پیام به دولت نتانیاهو بود که حزب‌الله لبنان به این توانایی رسیده است که می‌تواند حتی هدف خود را در داخل تل‌آویو تعیین کند و به آن حمله کند. 

تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا در بخش دیگر سخنان خود گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود برای اولین از تعداد نیرو‌های حزب‌الله لبنان نیز صحبت و اعلام کرد که تعداد نیرو‌های حزب‌الله لبنان به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و همه آنها آموزش دیده و آماده رزم همه‌جانبه هستند؛ این خبر نیز در جای خود هشدار مهمی یه صهیونیست‌ها بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی از قدرت و سرعت مافوق صوت موشک‌های حزب‌الله لبنان نیز سخن به میان آورد که این موضوع نیز تهدید و هشدار جدی به رژیم صهیونیستی است.

حبیب‌الشمری با اشاره به هشدار وزیر امور خارجه روسیه به سازمان ملل در رابطه با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان بیان داشت: وزیر امور خارجه روسیه به صراحت هشدار داده است که اگر «اسرائیل» به لبنان حمله کند، فقط جنگ با یک طرف آن هم حزب‌االله نخواهد بود، بلکه احتمال دارد طرف‌های دیگری نیز وارد جنگ شود.

تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا در رابطه با انسجام و هماهنگی موجود بین گروه‌های مقاومت اسلامی نیز خاطرنشان ساخت: در طول ۹ ماه گذشته گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق و یمن ثابت کرده‌اند که در اوج هماهنگی هستند؛ به‌طوری‌که گروه‌های مقاومت در عراق و یمن همزمان هدفی را در سرزمین‌های اشغالی تعیین و به آن حمله می‌کنند که این امر نشان‌دهنده هماهنگی کامل بین گروه‌های مقاومت اسلامی است. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر «اسرائیل» دچار خطای فاحش شود و به لبنان حمله کند، واکنش گروه‌های مقاومت چگونه خواهد بود، تصریح کرد: گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق همانطور که شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء و یمنی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند، که اگر «اسرائیل» به لبنان حمله کند، گروه‌های مقاومت قواعد جنگ را تغییر خواهند داد و مستقیم وارد جنگ با این رژیم خواهند شد و در کنار برادران لبنانی خواهند ایستاد. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار