مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان:

رسانه بازوی توانمند انعکاس حقایق دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، ایجاد تشکل‌ها به عنوان یک زمینه اجرای کار و بسترسازی برای استفاده از امکانات دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی استان را نیازی ضروری دانست و گفت: امروز امکاناتی فراهم شده که باید در قالب تشکل‌هایی سازماندهی شوند.
کد خبر: ۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 25November 2013

رسانه بازوی توانمند انعکاس حقایق دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، محمدرضا شرفبیانی در همایش استانی حماسهسازان عرصه رسانه دفاع مقدس که با عنوان «تعهد، ایثار  و رسانه» برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم از فعالان رسانهای استان کردستان که در طول یک سال گذشته در زمینه دفاع مقدس قلمفرسایی کردند، تجلیل شد.

وی افزود: ایجاد فرایند لازم برای نوع فعالیتهای اصحاب رسانه و مطبوعات که امروزه نهادهای فرهنگی و کسانی که این رسالت مهم را بر عهده دارند از دیگر اهداف این همایش است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، رسالت رسانه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: همه رسانهها در زمینه اطلاعرسانی باید در مسیری مشخص و ارزشی و انقلابی با قلمهایشان حرکت کنند و تعامل متقابل و دوسویه با هم داشته باشد.
 
شرفبیانی، رسالت رسانه در انعکاس اخبار و آگاهسازی افکار عمومی را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: نوشتن مطالب خبری، حتی تیترزنی با وجود داشتن استرس و فشار روانی فعالان این عرصه کار هر کسی نیست چه بسا مدتها باید روی یک موضوع خاص کار کرد.
 
وی اضافه کرد: تعامل دوسویه با خبرنگاران در انعکاس دفاع مقدس کاری ارزشمند است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان به عنوان یک مکان ارزشی این فرصت را برای تمام افرادی که در این زمینه قلم میزنند، فراهم کرده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، ایجاد تشکلها به عنوان یک زمینه اجرای کار و بسترسازی برای استفاده از امکانات دستگاهها و ارگانهای دولتی استان را نیازی ضروری دانست و بیان کرد: امروز امکاناتی فراهم شده که باید در قالب تشکلهایی سازماندهی شوند.
 
شرفبیانی به راهاندازی دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان کردستان اشاره کرد و افزود: استان کردستان به لحاظ ظرفیتی که از نظر فداکاری و ایثارگری در دوران هشت ساله دفاع مقدس داشته و دارد، زمینه خوبی برای انعکاس مطالب خبری برای ساپورت کردن این خبرگزاری دارد.
 
وی اضافه کرد: فرهنگ هشت ساله دفاع مقدس موجب شد تا دشمنان امروز به زانو در بیایند و اگر این ارزشها نبود امنیت و موفقیت کنونی کشورمان در مقابله با هجمههای فرهنگی و اقتصادی دشمنان حاصل نمیشد.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان با انتقاد از عملکرد برخی رسانهها و گاهنامهها در انعکاس اخبار و مطالب مربوط به دفاع مقدس بیان کرد: باید دفاع مقدس فراگیر شود که بستری برای استفاده منابع همه خبرنگاران و رسانههاست.
 
شرفبیانی خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه به لحاظ داشتن فشارهای روحی و عصبی، روحیه ایثارگری زیادی دارند و در انجام تعهد خود پایبند ارزشهای دینی، اسلامی و ایثارگری برگرفته از دوران جنگ تحمیلی هستند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان گفت: رسانه بازوی توانمند انعکاس حقایق دفاع مقدس است.

کردستان قابلیت تبدیل شدن به قطب رسانه ای کشور را دارد
 
در ادامه مراسم، علی رضایی سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کردستان در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرین بوده است، اکنون باید خبرنگاران با ارائه مطالب و خبرهای ارزشی به مخاطبان در ارتباط با دفاع مقدس و یادآوری دلاوری ها، این استان را به قطب رسانه دفاع مقدس تبدیل کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران عرصه دفاع مقدس در کشور، افزود: فرهنگ دفاع مقدس هیچ گاه از یاد رفتنی نیست بلکه باید به نسل های بعدی منتقل شود.
 
سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس بیان کرد: اکنون استکبار جهانی با تمام توان به عرصه آمده است و تمامی رسانه های جمعی دنیا در راستای گرفتن فرهنگ و تفکر بسیجی و انقلابی از مردم ایران وارد میدان شده اند.
وی تاکید کرد: در عرصه جنگ نرم تنها باید با فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ بسیج مقاومت و ایستادگی کرد.
رضایی ادامه داد: عرصه رسانه یکی از محوریترین عرصه هایی است که دشمن آن را مورد هجوم قرار داده است، لذا تمامی فعالان عرصه رسانه و کسانیکه که دل در گرو نظام دارند، باید با حفظ فرهنگ دفاع مقدس در مقابل این هجوم تمام قد دشمنان ایستادگی کنند.
 
گره زدن فرهنگ دفاع مقدس و رسانه عامل پیروزی در مقابل استکبار
 
وی گره زدن فرهنگ دفاع مقدس و رسانه به همدیگر را عاملی بسیار مهم در مقابله با دشمنان و هجمه های گوناگون آنها در عرصه جنگ نرم و رسیدن به پیروزی عنوان و بیان کرد: اگر امروزه به ریشه های دفاع مقدس تمسک نجوییم و در رسانه هایمان به آن نپردازیم، نمی توانیم در مقابل هجمه های استکبار و صهیونیسم جهانی مقاومت کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیان برخی نکات کلیدی که باید در رسانه ها مورد توجه قرار گیرد، پرداخت و  بیان کرد: اولین نکتهای که باید در عرصه رسانه مورد توجه قرار گیرد، این است که مخاطبان خود را بشناسیم و بدانیم برای چه کسانی خبر تولید می کنیم.
 
سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس مخاطب سنجی را از نکات مهم در عرصه رسانه دانست و افزود: اگر رسانه برای مخاطب ارزش قائل نشود تمام تولیدات رسانه هدر خواهد رفت، بنابراین مخاطب سنجی و پیدا کردن نقاط ضعف در این عرصه میتواند کار را برای رسانههای مختلف اعم از نوشتاری، مجازی و غیره آسان کند.
 
وی تصریح کرد: رسانه ها در صورتیکه مخاطب را خوب بشناسند و برای مخاطبان به اندازه کافی تولید داشته باشند، توانایی عرضه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به مخاطبان خود را خواهند داشت.
 
سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس مطالبه گری را از دیگر نکات قابل توجه و با اهمیت در عرصه رسانه خواند و اضافه کرد: در صورت توجه رسانه ها به این مهم مسئولان می دانند که خبرنگار یا رسانه ای است که از آنها می خواهد و باید به مسئولیت ها و وظایف خود به بهترین نحو عمل کنند.
 
رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان کردستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان کردستان امروزه در عرصه رسانه از پتانسیل های بالایی برخوردار بوده و در دفاع مقدس نیز فداکاریهای زیادی را از خود نشان داده است، ارائه این فداکاریها از طریق رسانه و بویژه خبرگزاری دفاع مقدس اهمیت بالایی دارد.
 
وی بیان کرد: روشن کردن افکار عمومی به حرکت جامعه کمک شایانی می کند و این حرکت میتواند در آینده نزدیک شدت بیشتری داشته باشد.
 
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: استان کردستان به عنوان یکی از اصلیترین استانهای کشور در زمان جنگ مورد هجوم کشور عراق بود، لذا باید به قطب رسانهای دفاع مقدس کشور تبدیل شود و تمام اتفاقات آن زمان در قالب زبان خبر، گزارش و تصویر بازگو شود.
 
وی در پایان یادآور شد: رسانه ها باید با بکارگیری یک استراتژی مشخص و خاص توانمندی و پتانسیل های کردستان را به تمامی مردم کشور و جهانیان معرفی کنند.
 
گفتنی است در این مراسم دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان کردستان افتتاح و از فعالان رسانه ای این استان در عرصه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار