دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب :

شرکت در انتخابات، امیدواری مؤمنان و ناامیدی دشمنان را به همراه دارد

حجت‌الاسلام «زمانی» گفت: انجام تکلیف شرعی، وجوب شرکت در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی، امیدواری و قوت قلب مؤمنان و ناامیدی دشمنان از مهم‌ترین دلایل ضرورت حضور حداکثری در انتخابات است. 
کد خبر: ۶۷۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 27June 2024

شرکت در انتخابات، امیدواری مؤمنان و ناامیدی دشمنان را به همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسن زمانی» دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب در نشست انتخاباتی مبلغان و اساتید خواهر که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: من در این نشست، دو محور را دنبال می‌کنم. محور اول؛ ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و محور دوم؛ ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی و معیارهای رئیس جمهور تراز انقلاب با توجه به اینکه ایشان دوست دیرینه من بوده است.

وی در توضیح محور اول گفت: رهبر انقلاب در سال ۸۴ فرمودند: «من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است، اگرچه انتخاب اصلح هم اهمیت دارد.» پیشنهاد من این است که شما تلاش خود را بر این مبنا قرار دهید که به تشویق طیف‌های گوناگون مردم بپردازید. ما با استکبار جهانی که در پی مشارکت حداقلی است، در جنگیم و باید تمام قوت خود را به صورت شبانه‌روز در تقویت مشارکت حداکثری متمرکز کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به چهار دلیل اهمیت مشارکت حداکثری بیان کرد: انجام تکلیف شرعی وجوب شرکت در انتخابات یکی از مهم‌ترین این دلایل است. امام خمینی(ره) در صحیفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۲۸ می‌فرماید: «بر زن و مرد و آن کسی که به حد رأی دادن قانونی رسیده، واجب است که در پای صندوق تعیین رئیس‌جمهور حاضر شود و رأی بدهد... همه شما، همه زن و مرد، هر مکلف همان‌طور که باید نماز بخواند، همین طور باید سرنوشت خود را تعیین کند...شرکت در انتخابات رئیس‌جمهور نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی بلکه یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است که شکست در آن شکست جمهوری اسلامی است.»

وی ادامه داد: امام در صفحه ۱۷ این کتاب می‌فرماید: «حفظ آن(انتخابات) بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات فرایض است.» ایشان در خطاب به طلبه‌ها می‌گوید: «اگر مسامحه کنید، مسئول هستید پیش خدای تبارک و تعالی.» در جلد ۱۲، صفحه شش صحیفه می‌خوانیم: «همه طبقات مسئولیت دارند. مراجع مسئولند، علما مسئولند، ائمه جماعات مسئولند، خطبا مسئولند، تجار مسئولند، بازرگانان مسئولند، دانشگاهی‌ها مسئولند، طلاب علوم دینیه مسئولند. آن اشخاص که در حوزه‌ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند در شهرها، دهات و روستاها و جای دور افتاده و کمک کنند و اگر کمک نکنند فردا مسئولند پیش خدا.» رهبر انقلاب در سال ۸۸ طی سخنانی فرمود: «کسی که به استحکام نظام علاقه‌مند است، هر که به اسلام علاقه‌مند است، هر که به ملت ایران علاقه‌مند است، برای او عقلاً و شرعاً واجب است در انتخابات شرکت کند.»

دستیار ویژه مدیر حوزه علمیه در امور مذاهب دلیل دوم برای اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات را تقویت نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: عدم شرکت، عامل تضعیف نظام اسلامی محسوب می‌شود. چون نظام اسلامی به پشتوانه مردم اقتدار دارد. اگر علی‌بن‌ابیطالب(ع) ۲۵ سال خانه نشین شد، به خاطر مشکل شناختی مردم بود. چون دشمن، نگاه مردم را تغییر داده بود.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی به دو دلیل خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، افزود: اول اینکه کشته‌هایی که ما در جنگ نظامی می‌دهیم، نفله نمی‌شوند. بلکه به مقام عالی شهادت می‌رسند. اما کشته جنگی رسانه‌ای که از انقلاب و اسلام جدا می‌شوند، هلاک می‌گردند و مزدور نیروی دشمن انقلاب به شمار می‌روند و دوم اینکه جنگ شناختی، مولد جنگ نظامی است و جنگ نظامی، میوه تلخ جنگ شناختی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی دلیل سوم اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات را امیدواری و قوت قلب مؤمنان دانست و گفت: چهارمین دلیل هم این است که مشارکت حداکثری سبب ناامیدی دشمنان از اقدامات ضدانقلابی می‌گردد.

وی در پایان با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهیدجمهوری توضیح داد: ایمان عمیق به خدا و احساس ضرورت اجرای دین، اعتقاد به اطاعت مطلق از ولایت‌فقیه، پرکاری و خستگی‌ناپذیری، مردمی بودن، تواضع و دلسوزی برای محرومان جامعه، اعتقاد به استقلال و خودکفایی و عدم وابستگی به غرب، نگاه بین‌المللی، فراجناحی و اعتقاد به انسجام ملی، مدیریت قوی، علم و صبوری و تحمل مظلومیت و پرهیز از اموال حرام بیت‌المال و پرهیز از حلال از جمله ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور تراز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار