فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

تقویت فرهنگ شهادت طلبی گامی برای حفظ مکتب انقلاب اسلامی است

سردار «رجبی» گفت: به واسطه وجود تفکر شهادت طلبی است که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.
کد خبر: ۶۷۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ - 27June 2024

تقویت فرهنگ شهادت طلبی گامی برای حفظ مکتب انقلاب اسلامی است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «محمدحسین رجبی»، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز در مراسم سالگرد یادبود شهدای بمباران شیمیایی سردشت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به معنای واقعی کلمه حافظ مکتب انقلاب اسلامی در مقابل انواع آسیب، تحریم و تهدید به شمار می‌رود پس باید برای تقویت این فرهنگ و رویکرد به صورت جدی و با عزم راسخ تلاش کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای بمباران شیمیایی سردشت، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر بار‌ها ثابت کرده‌اند بیشترین آسیب و لطمه را به جامعه بشری و حیات انسان می‌زنند ولی از دروغ و اغواگری همچنان دست برنمی‌دارند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تقویت فرهنگ شهادت طلبی را گامی برای حفظ مکتب انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: به واسطه وجود این تفکر است که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

رجبی فرهنگ ایثار و شهادت را تمام‌نشدنی و زوال‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام همواره مجاهدان و رزمندگان در صف اول میدان بوده‌اند، که تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی نیز ثابت کرد همچنان این فرهنگ پابرجا است.

وی عصاره فرهنگ ایثار و شهادت را ازخودگذشتگی، اخلاص و آزادمنشی دانست و گفت: ادبیات یکی از ابزار‌های مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت آن به شمار می‌رود، پس نباید از آن غفلت ورزید و لازم است برای تعمیق و غنی‌سازی این شاخه از ادبیات به صورت جدی تلاش شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت خادم امام رضا (ع) آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای دولت، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی فردا با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه باشکوه دیگری را خلق خواهند کرد.

گلباران مزار شهدا، رونمایی از کتاب من یک طلبه هستم. قرائت بیانیه و عیادت ازخانواده شهداو جانبازان شیمیایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار