بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت هفت تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت، بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶ - 27June 2024

بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به مناسبت هفت تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت، بیانیه صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه مردم بی دفاع سردشت در جریان جنگ تحمیلی که با سکوت مشمئز کننده مجامع بین المللی همراه بود، لکه سیاهی در تاریخ معاصر است. بدون شک بمباران شیمیایی سردشت یکی از تلخ‌ترین خاطرات به جا مانده در نزد ایرانیان از هشت سال جنگ تحمیلی و هشتم تیر ماه ۱۳۶۶ یادآور یکی از غمبارترین روز‌ها در تاریخ دفاع مقدس است که تا ابد این لکه ننگ بر پیشانی عاملان و حامیان این جنایت باقی خواهد ماند.

فاجعه بزرگ انسانی بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم خبیث بعثی سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و صحنه رسوایی حامیان دروغین حقوق بشر و انفعال نهاد‌های بین المللی مدعی این عرصه به شمار رفته و روشن‌ترین سند مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران است.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر، سند رسوایی مدعیان حقوق بشر به شمار رفته و نشان می‌دهد که سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری چگونه در برابر جنایات بی‌شمار استکبار و صهیونیسم بین‌المللی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی تروریست پرور، سکوتی معنا دار کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار