رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان

آسیابی گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی امروز در دادگستری‌های استان فعال است و به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ - 28June 2024

راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در گلستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، «حیدر آسیابی» امروز جمعه ۸ تیر در ستاد خبری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: دادگستری استان و دستگاه قضایی مثل سایر قوا وظایفی را در برگزاری انتخابات و به ویژه امنیت و سلامت انتخابات برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ما یک وظیفه پیشگیرانه داریم که باید ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم در سراسر استان و مرکز استان دایر شود که این ستادها برپا شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان ۲ جلسه اعضای ستاد پیشگیری مرکب از عوامل اجرایی برگزار شد، ادامه داد: در ابتدا سعی کردیم از تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم و تذکرات لازم به ضابطین داده شده است.

آسیابی اظهارداشت: با افرادی که قانون انتخابات را رعایت نمی کنند بر اساس تکلیف برخورد خواهد شد.

وی گفت: تا کنون به تعداد انگشت شمار پرونده تخلف به ما گزارش شده و در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادگستری استان قبل از روز اخذ رای، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمام شعب دادگستری راه اندازی شده و امروز هم این شعبات دایر هستند و اگر تخلفی باشد رسیدگی می کنند.

وی گفت: دادستان های ما علاوه بر مسئولیت رسیدگی به تخلفات، در ستادهای انتخاباتی و هیئت اجرایی حضور دارند و به صورت میدانی رصد می کنند.

آسیابی با اشاره به تخلفات در فضای مجازی، افزود: متاسفانه اکثر تخلفات در بستر فضای مجازی است، به خصوص روز قبل از انتخابات بیشتر بود.

وی گفت: فرایند برگزاری انتخابات به خصوص اخذ رای در جمهوری اسلامی به گونه ای است که امکان هر گونه تقلب را منتفی می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: به کسانی که در فضای مجازی دامن می زنند هشدار می دهم که به القای تقلب در انتخابات دامن نزنند، این صدای دشمن است و اگر این مسئله از رسانه های استان بازنشر شود قطعا با برخورد قاطع دستگاه قضای استان مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابات در کمال سلامت در حال برگزاری است، گفت: با حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای همچون گذشته، شاهد حماسه آفرینی باشیم.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها