نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

مشارکت حداکثری مایه افتخار استکبارستیزان و خار چشم بدخواهان است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: استکبارستیزان و دشمنان به شکوه حضور مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته‌اند و مشارکت حداکثری مایه افتخار استکبارستیزان و خار چشم بدخواهان است.
کد خبر: ۶۷۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳ - 28June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر اظهار داشت: شکوه حضور ملت ایران در آیین تشییع پیکر شهید جمهور تجلی یافت و اکنون صحنه انتخابات رخ‌نمایی اقتدار و وحدت ملی است.

نماینده ولی فقیه در سمنان بیان کرد: استکبارستیزان و دشمنان به شکوه حضور مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته‌اند و مشارکت حداکثری مایه افتخار استکبارستیزان و خار چشم بدخواهان است.

وی تاکید کرد: هر برگه رای گام بلندی برای ساخت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است و بعد از اعلام نتایج رای‌گیری، طرفداران نامزدهای انتخاباتی همراه و پشتیبان رییس‌جمهور منتخب باشند.

امام جمعه سمنان با اشاره به نامهربانی‌های عربستان و همراهی‌نکردن در ایجاد شعبه‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری برای زائران در حج تمتع، اظهار کرد: ۴۷‌ هزار زائر ایرانی در عربستان حضور دارند که این افراد به دلیل فقدان همراهی سعودی‌ها، از رای دادن محروم شدند.

نماینده ولی فقیه در سمنان اضافه کرد: عربستان واهمه دارد تا مردم آنجا خواستار مردم‌سالاری مانند ایران شوند و بر همین اساس برای برگزاری انتخابات ایران در آنجا همراهی نکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی اظهار کرد: بازگرداندن چند مستندساز ایرانی، سخت‌گیری‌ها، فشار و دستگیری تعدادی حجاج ایرانی، از دیگر نامهربانی‌های عربستان است که انتظار می‌رود سرپرست وزارت امور خارجه در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه روند رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری از ایرانیان در ۹۵ کشور جهان در حال انجام است، گفت: برخی کشورها در ظاهر روح همدلی و مهربانی دارند، اما در برگزاری انتخابات همراهی نکردند.

به گفته امام جمعه سمنان، شرکت در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح که ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد، می‌تواند حرکت کشور در مسیر درست را تضمین کند.

وی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دهم تیرماه، بیان کرد: آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزار استفاده می‌کند. ادعای حقوق بشر امریکایی دروغ بزرگی است که باید افشا شود.

وی اضافه کرد: هرجا فتنه‌ای شکل می‌گیرد، آمریکا در آن فتنه نقش دارد، حمایت از تروریست‌ها در غرب آسیا، پشتیبانی از رژیم کودک کش صهیونیستی و سکوت در مقابل کشتار مردم غزه و یمن از جمله بی‌اعتنایی‌های استکبار به حقوق بشر است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، فاجعه حمله به هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافران ایرانی بی گناه در دوازدهم تیر ۱۳۶۷، حریم گسترده مالی، اقتصادی و سیاسی و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی از نشانه‌های ادعای واهی حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه خانواده در اسلام نظام مستحکمی است، اضافه کرد: دشمنان به دنبال پایش نظام خانواده در کشورهای اسلامی هستند، چرا که انسان‌های آزاده و صالح از خانواده شکل می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در سمنان با اشاره به در پیش بودن روز مباهله در بیست و چهارم ذی‌الحجه بیان کرد: این روز اثبات حقانیت نبوت و امامت در تاریخ جهان اسلام است که باید آن را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها