رسانه اسرائیلی:

جنگ با حزب‌الله به این زودی‌ها آغاز نمی‌شود

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز جمعه گزارش داد که برخلاف اظهارات مقامات سیاسی اسرائیل، تل‌آویو تمایلی به وارد شدن به جنگ با حزب‌الله ندارد و گواه آن تشدید فشار‌ها علیه شهرک‌نشینان برای بازگشت به شمال فلسطین اشغالی است.
کد خبر: ۶۷۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ - 28June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در آینده نزدیک جنگی بین «اسرائیل» و حزب‌الله نزدیک رخ نخواهد داد و «به احتمال زیاد اصلاً اتفاق نخواهد افتاد».

جنگ با حزب‌الله به این زودی‌ها آغاز نمی‌شود

تامیر مراگ خبرنگار سیاسی این کانال، از شکاف و اختلاف موجود بین اظهارات عمومی در سطح سیاسی و بحث در داخل اتاق‌های دربسته انتقاد کرد و گفت که آنچه بیش از فشار آمریکا در این خصوص تأثیر می‌گذارد این است که «اسرائیل» به دلیل هزینه‌های موجود، تمایلی به وارد شدن به نبرد علیه حزب‌الله ندارد.

وی توضیح داد که مقامات سیاسی به شهرک‌نشینان شمال خواهند گفت که حزب الله ضربه سختی خورده است، وضعیت در مرز به شدت تغییر کرده است و سناریوی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ قابل تکرار نیست و در همین راستا به شهرک‌نشینان برای بازگشت به شمال با کمک‌های مالی کلان  فشار خواهند آورد. شهرک‌نشینان در صورت امتناع از بازگشت از دریافت چنین کمکی محروم خواهند شد، وضعیتی که در خصوص مرز‌های نوار غزه نیز صدق خواهد کرد.

مراگ افزود که اسرائیلی‌ها در شمال باید بدانند که «تصمیم برای جنگ واقعی علیه حزب‌الله در دست آنهاست: اگر برگردند جنگی رخ نخواهد داد و اگر این کار را نکنند دولت و ارتش اسرائیل چاره‌ای جز جنگ نخواهند داشت».

وی اذعان داشت که در وضعیت کنونی در جبهه لبنان، حزب الله در طول جنگ موفق شد یک نوار کامل را تخلیه کند. اگر حزب‌الله احساس کند پیروز است، جنگ بعدی به زودی فرا می‌رسد و کاملاً متفاوت از جنگی خواهد بود که ما برای آن آماده می‌شویم».

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار