بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بمناسبت هفته بسیج

سی و چهار سال پیش در چنین ایّامی بود که با تدبیر و درایت هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نهال مقدس و نوپای بسیج برای اولین بار در صحنه اجتماع روئید و با رویش خود طنین امید و آزادی ، عدالت و پیشرفت را سر داده و به عنوان برگ زرینی در دفتر خاطرات ملت مبارز ایران درخشیدن گرفت.
کد خبر: ۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸ - 25November 2013

بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بمناسبت هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بجنورد، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بمناسبت هفته بسیج آمده است: سی و چهار سال پیش در چنین ایّامی بود که با تدبیر و درایت هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)نهال مقدس و نوپای بسیج برای اولین بار در صحنه اجتماع روئید و با رویش خودطنین امید و آزادی ، عدالت و پیشرفت را سر داده و به عنوان برگ زرینی دردفتر خاطرات ملت مبارز ایران درخشیدن گرفت.

پیشوای فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، بسیج را از«الطاف جلیه خداوند تعالی» دانستند. این تکریم شگرف، بیانگر حقیقتی ورایواژگان معمولی است و امتیاز بسیج را، بیش از پیش، باز مینمایاند. ایشان درسخن نغز دیگری فرموده است: «بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است کهشکوفههای آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد». به راستی آیانسبت دادن بسیج به الطاف الهی و نواختن آن با کاربرد مفاهیم والایی چون «شجره طیبه»، «وصل»، «یقین» و «عشق» آن هم از سوی مردی که همگان او را بهراستی و پارسایی میستایند، معنایی جز این دارد که بسیج عزیز ما فقط نهادینظامی نبوده و نیست؟ آن عزیز سفر کرده، بسیج را «لشکر مخلص خدا» نامید تابر این واقعیت تاکید کند که بسیج، بیش از آنکه برخوردار از سازمان رزمیمشخصی باشد، صاحب فرهنگ و تفکر است و شالوده آن را همین فرهنگ و تفکر برمیسازد.

حضور مقتدرانه و معجزهگر بسیج و گروههای داوطلب بسیجی در هشت سال دفاعمقدس و کمک به نیروهای سپاه و ارتش، حضور در تکها و پاتکهای نظامی وجنگهای نامنظم و نامتقارن از دلایل اصلی بود که پیروزی ایران اسلامی درجنگ با رژیم بعث و همپیمانان مستکبر صدام شد؛ حضور بیادعای بسیجیان درطرحهای بزرگ ملّی، صنعتی، راهسازی و جهاد کشاورزی پس از جنگ و درخششنخبگان بسیجی در عرصههای فراگیری علوم نوین و بومیسازی دانشهای روز کهپرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصههای مختلف جهانیبه اهتزاز در آورده است، همه و همه نشان از محبوبیت واقتدار و اثرگذاری بسیج در صحنههای مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و جهادی است.

اگرچه بسیجیان در روزهای دشوار نبرد، دوست و دشمن را در پیشگاه این حقیقتنهادند که در پاسداشت ایران و اسلام، اسطوره رزمندگی و تمثال بیمثال دلیریو جنگاوریاند، اما پیدایش این نهاد مقدس در پیکره نظامی، هرگز بهمعنای محصور بودن فرهنگ بسیجی در دایره تنگ نظامیگری نیست. رهبر فرزانهانقلاب نیز در مورد «فرهنگ بسیجی» فرمودند: «فرهنگ بسیجی یعنی آن مجموعه معرفتها وروشها و منشهایی که میتواند مجموعههای عظیمی را در ملت به وجود بیاوردکه تضمینکننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشند. این یک تفکراست؛ در ذهن هم نیست، در خارج و در عینیت خود دارد» این تفکر وایمان،در سپهر سیاست یک جلوه دارد و در میدان فرهنگ و بازسازی و توسعه،جلوهای دیگر، بسیج در عمل نشان داده است که شجاعت، ولایتپذیری، آگاهی وشناخت، برنامهریزی، تقوا، دشمنشناسی، آیندهشناسی، حریت و درایت،شاخصهای این فرهنگ و تفکر است.

نظر شما
پربیننده ها