سردار کاظمینی در پاسخ به دفاع پرس:

پیروان ادیان الهی آماده جان‌فشانی برای ایران هستند/ 7بهمن؛ برگزاری اولین یادواره شهدای ادیان توحیدی

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی در هفتم بهمن ماه در تهران خبر داد و گفت: پیروان ادیان الهی با همه وجود حاضرند برای میهن اسلامی ایران همانند دوران دفاع مقدس جان‌فشانی کنند.
کد خبر: ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ - 25January 2016

پیروان ادیان الهی آماده جان‌فشانی برای ایران هستند/ 7بهمن؛ برگزاری اولین یادواره شهدای ادیان توحیدی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ، پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی که با حضور اصحاب رسانه در محل سپاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ادیان الهی حول محور اهداف مشترک پیامبران الهی هستند و زندگی میکنند، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تعداد 376 نفر از جامعه ادیان الهی کشورمان به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز به درجه جانبازی و آزادگی نائل آمدند.

وی با بیان اینکه اولین یادواره شهدای ادیان توحیدی هفتم بهمن از ساعت 15:30 در فرهنگسرای بهمن برگزار میشود؛ درباره اهداف این مراسم بیان داشت: تجلیل از شهدا و خانواده آنها و نیز جانبازان و آزادگان و رزمندگان ادیان الهی در دوران دفاع مقدس، بیان زندگی مسالمتآمیز ادیان توحیدی در کنار سایر ایرانیان حول محور وحدت ملی، ارائه الگویی به سایر جهانیان مبنی بر رعایت حقوق شهروندی از اهداف این مراسم است.

سردار کاظمینی ادامه داد: مردم از هر مذهبی که باشند در کشور ما کنار هم زندگی کرده و در جهت رشد و توسعه کشورشان فعالیت میکنند و حتی حاضرند در این راه جان خود را نیز فدا کنند؛ پس این می تواند بهعنوان الگویی نمونه برای جهان بشریت قلمداد شود.

وی با اشاره به اینکه در این یادواره آرشیوی از فعالیتهای خانوادههای ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس جمعآوری خواهد شد، گفت: این یادواره با تشکیل دبیرخانه دائمی در سالهای آینده نیز چنین یادوارههایی را برگزار خواهد کرد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به ارائه آماری از شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی پرداخت و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جامعه آشوریان تعداد 32 شهید و 25 جانباز و آزاده، جامعه ارامنه تعداد 120 شهید و 161 جانباز و آزاده، زرتشتیان تعداد 15 شهید و 10 جانباز و آزاده، و کلیمیان نیز تعداد 12 شهید و یک جانباز برای اعتلای ایران تقدیم کردهاند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 42 هزار و 401 نفر جمعیت آشوریان، تعداد 70 هزار و 623 نفر جمعیت ارامنه، تعداد 8 هزار و 756 نفر جمعیت کلیمیان و 25 هزار و 721 نفر جمعیت زرتشتیان ایران را شامل میشود که در مجموع 151 هزار و 731 نفر هستند؛ که تعداد شهیدان ادیان الهی به نسبت جمعیتشان با تعداد شهدای مسلمان در جنگ تحمیلی برابری میکند.

سردار کاظمینی در پاسخ به سؤال دفاع پرس مبنی بر رعایت حقوق پیروان ادیان الهی در ایران اظهار داشت: اسلامهراسی در جنگ نرم صهیونیستها یک توهم است و آنها این توهم را برای این که بر منطقه سلطه یابند، دنبال میکنند؛ وگرنه پیروان همه ادیان الهی در ایران کنار مسلمانان زندگی مسالمتآمیزی دارند.

وی ادامه داد: پیروان ادیان الهی با همه وجود حاضرند برای میهن اسلامی ایران همانند دوران دفاع مقدس جانفشانی کنند؛ بنابر این اروپاییها و آمریکاییها بدانند مسلمانان خطری برای جامعه بشریت محسوب نمیشوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ادیان الهی که در ایران زندگی میکنند هیچگاه علیه انقلاب اسلامی و مجموعه نظام نهتنها اقدامی انجام ندادهاند؛ بلکه در کنار مردم مسلمان کشورشان حضور داشته و افتخاراتی نیز آفریدهاند.

سردار کاظمینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر در دنیای امروز شاهد بی عدالتی، ظلم و ستم استکبار هستیم، باید بدانیم چنانچه همه ادیان الهی از یکزبانی و وحدتی بینظیر بر خوردار باشند، میتوان بر همه استکبار پیروز شد.

در ادامه این مراسم رئیس انجمن کلیمیان تهران بیان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون ارتباط خوبی با دولت داشتیم و مشکل خاصی در این رابطه نداشتیم و این یادواره شهدای ادیان توحیدی هم بنا به پیشنهاد سپاه برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که داعش طلب اسپانیا را کرده، رژیمی افراطی هم طلب فلسطین را میکند، تأکید کرد: جامعه کلیمیان ارتباطی با رژیم خونخوار صهیونیستی ندارد و این ارتباط با آنها در حد صفر است از سوی دیگر ما مخالف با اعمال ددمنشانه این رژیم هستیم.

رستم خسرویانی، نماینده زرتشتیان هم در این نشست تصریح کرد: زرتشتی ها آب و خاک و زادگاهشان، ایران است و برای آن جان خود را هم فدا می کنند اما گلایه ای که وجود دارد این است که چرا تاکنون نسبت به برگزاری چنین مراسمی اهتمامی وجود نداشته است؟

در ادامه سرخلیفهگری ارامنه تهران نیز بیان داشت: بهعنوان یک ایرانی انتظار نداشتیم یادواره شهدای ادیان توحیدی از سایر شهدای کشور مجزا باشد؛ با این حال از این اقدام سپاه تشکر میکنیم.

نمونین نمرود، رئیس آشوریان تهران هم در این نشست تصریح کرد: بهترین پاسخ به جنگ نرم دشمنان که میخواهند القا کنند که ادیان الهی در ایران مورد بی مهری قرار میگیرند، حضور رهبری در منزل یکی از شهدای آشوری بود؛ ایشان چندی پیش در منزل یکی از شهدای آشوری حضور یافتند؛ که این بازخورد زیادی در میان آشوریان خارج داشت.

نظر شما
پربیننده ها