سرلشکر سلامی:

جاذبه‌های «مقاومت» عالم‌گیر شده است/ امام خمینی (ره) روح جهاد را در پیکره امت اسلامی جاری کرد

فرمانده کل سپاه گفت: جاذبه‌های مقاومت به درون دانشگاه‌های آمریکا، میادین شهر‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، و بسیاری از نقاط دنیا نفوذ کرده است.
کد خبر: ۶۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ - 29June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به جایگاه بالای امامین انقلاب اسلامی در جهان اسلام اظهار داشت: امام راحل احیاکننده مجد و عظمت مسلمانان در عصر حاضر شد، بیرق جهاد را در عالم اسلام برافراشت، روح جهاد و شهادت را در پیکره امت اسلامی جاری کرد و اسلام را منور و روشن ساخت.

سرلشکر سلامی

سرلشکر سلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۳۵ سال در عصر پیچیده‌ترین شرایط و در قلب میدان‌های پرخطر، استقامت الهی را به همه مسلمانان جهان نشان داد و نماد و مظهر ثبات قدم در عصر فشار‌های سخت شد. او در قلب میدان ایستاد و از عزت و کرامت و عظمت همه مسلمانان دفاع کرد، راه را بر دشمنان خداوند مسدود کرد، آن‌ها را در شرایط قبض ید قرار داد، دستان مسلمانان را برای دفاع از هویت، شرافت و مجد و عظمت از دست رفته خود باز گذاشت و صفحات سرزمین‌های اسلامی را به میادین جهاد علیه مستکبران تبدیل کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خود را مخاطب آیات نورانی و شریف قرآن قرار داد؛ رهبر عزیزی که ایستاد، ثبات قدم نشان داد، عقب ننشست و با قلب مستحکم، مطمئن، ایمان آگاهانه و عمیق، و با شناختی ژرف از دشمن ایستاد تا راه سیطره کفار، مشرکان و منافقان بر سرنوشت امت اسلامی را ببندد. او خود را نقطه مرکزی همه بلاها، تیر‌ها و آماج فتنه‌ها قرار داد؛ اما در قلب میدان ایستاد. درود خداوند بر امتی که این پیشوای بزرگ آزادگی، حریت و اسلام‌خواهی را همانند نگینی زیبا در حلقه انگشتری مهر و محبت خود قرار دادند.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان گفت: شهدا نماد‌های درخشان فضایل اسلام، مظهر شجاعت، نشانه‌های ایثار، آیه‌های شهادت و سمبل‌های آزادگی، حریت، کرامت و حجت‌های خداوند بر ما بودند. تصاویر دل‌انگیزی از تمثال مبارک این شهیدان مقابل چشمان ما است؛ از سیدالشهدای مقاومت لبنان شهید «سیدعباس موسوی» تا آن مرد تاریخی مقاومت فلسطین شهید «احمد یاسین»، شهید «رنتیسی»، شهید «فتحی شقاقی»، شهید «عماد مغنیه» و شهید «ابومهدی المهندس» که در کنار فرماندهی اسطوره‌ای تاریخ مقاومت ایستاد و سرانجام با حمله مستقیم بزرگترین امپراطوری تاریخ، آمریکای جنایتکار به شرف شهادت نائل آمد.

سرلشکر سلامی به مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: شهید بزرگ و جاودانه و قهرمان فراموش‌نشدنی تاریخ اسلام و انسانیت که ۴۰ سال لباس جهاد را از تن درنیاورد و در همه جا دشمنان بزرگ اسلام را تعقیب کرد و آن‌ها که همه قدرت خویش را در شهادت او می‌دیدند، او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. او با پروازی ملکوتی، معراجی الهی به عرش اعلی یافت و در جوار رحمت حضرت حق مأوی گزید تا برای همه انسان‌های آزادی‌خواه عالم به عنوان یک نماد درخشان چون خورشید بدرخشد.

وی افزود: شهیدان دیگری هم از سرزمین‌های دیگر برای اثبات حقانیت اسلام پی در پی به حاج قاسم پیوستند و مردان بزرگ دیگری همچون شهیدانحجازی، سیدرضی، زاهدی، «حججی‌»ها، «ایرلو‌»ها و ده‌ها شهید دیگر که با هم کهکشانی درخشان ساختند تا امت اسلام بتواند مسیر اجلال خویش را در این عالم طی کند.

فرمانده کل سپاه همچنین با گرامیداشت یاد شهید «سیدحسین بدرالدین» اظهار داشت: تاریخ اسلام نشان داده است که راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد. شهدا امروز در میان ما و هدایتگر راه ما هستند.

سرلشکر سلامی خانواده‌های شهدا را اسوه‌های صبر، نجابت، استقامت و چشم و چراغ امت اسلام دانست و خطاب به آن‌ها گفت: وجود شما به خانه‌ها و درون قلب ما نور می‌افشانَد. صبر شما از شهادت عزیزانتان کمتر نیست، آن‌ها به آرزو‌های خود رسیدند و شما آرزوهایتان را فدا کردید که این ایثارِ بزرگتری است. استقامت شما در شهادت عزیزانتان سخت‌تر از استقامت عزیزانتان در میدان جنگ و جهاد است و ما همه‌ی فروتنی، تواضع و ادب خود را نثار شما می‌کنیم. بدون شما و شهدا قطعاً امت اسلامی نمی‌توانست از سیطره دشمنان نجات یابد. شما معیار‌های مجسم آیت‌الکرسی، هادیان ما از ظلمت به نور و مورد تکریم همه انسان‌های آزادی‌خواه عالم هستید.

وی با بیان اینکه جغرافیای جهان اسلام یک جغرافیای اعتقادی به پیوسته بوده که مسلمانان را صرف نظر از مرز‌های جغرافیایی رسمی آن در یک پیکره واحد به هم متصل می‌کرد و یک امت واحده را بر اساس تعالیم قرآن شکل می‌داد، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ سال پیش و از زمانی که در جغرافیای جهان اسلام نفت کشف شد، جغرافیای جهان اسلام میدان و سیطره سیاسی و امنیتی قدرت‌های شیطانی عالم به‌ویژه امپراطوری غرب شد.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه امروز مسلمانان دیگر حاضر نیستند که تحت هیچ شرایطی ضوابط نظام سلطه را در مناسبات خود بپذیرند، تصریح کرد: قتل عام روزانه‌ی فلسطینی‌ها از سوی صهیونیست‌ها، ارمغان آمریکاست. ۴۵ سال است که تمام جنگ‌های عالم به استثنای یکی دو جنگ، همگی در جهان اسلام رخ داده است که یک طرف آن، آمریکا و بخشی از کشور‌های اروپایی و مرتجعی هستند که به رژیم صهیونیستی وفادار هستند.

سرلشکر سلامی یادآور شد: در جریان عملیات «وعده صادق» دیدیم که دشمنان چگونه به هم پیوستند و (برای دفاع از رژیم صهیونیستی) با هم یک جبهه تشکیل دادند؛ در طرف دیگر هم مسلمانان هستند و این جدال ادامه دارد؛ زیرا دیگر مسلمانان نمی‌توانند سیادت غرب را بپذیرند، این زندگی برای مسلمانان از مرگ بدتر است که تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب قرار بگیرند. آن‌ها همان‌گونه که امام حسین (ع) فرمود، مرگ شرافتمندانه را بر زندگی ذلیلانه ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به آیه ۵۲ سوره توبه که می‌فرماید (قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَیَینِ ۖ...) آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (یا پیروزی یا شهادت)، افزود: فلسطینی‌ها امروز دقیقاً آیه مجسم این معنا هستند که باید عزیز زندگی کرد و عزیز مُرد؛ و این «إِحدَى الحُسنَيَينِ» است. چه شهید شوند و چه بمانند، عزیز و صاحب حُسن هستند. صورت و جمال زیبای مقاومت و سیرت معنوی روح مقاومت امروز شاکله امت اسلام را در خود فرو برده است.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: مقاومت آن‌قدر عظیم، زیبا، درخشان و جذاب است که جاذبه‌های آن حتی به درون دانشگاه‌های آمریکا، میادین شهر‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، و بسیاری از نقاط دنیا نفوذ کرده است.

سرلشکر سلامی گفت: فلسطین به عنوان قطعه به ظاهر کوچکی از زمین امروز وسعت جهانی پیدا کرده است. جغرافیای فلسطین را امروز در قلب همه مردم جهان می‌توان یافت و این نشان از عظمت خون شهیدان دارد؛ مادرانی که گریه نمی‌کنند تا دشمن، شاد نشود؛ فرزندانشان را زیر آوار‌ها دفن‌شده نگاه می‌کنند؛ پدرانی که قدشان خمیده می‌شود؛ اما اشک نمی‌ریزند.

وی با تأکید بر اینکه «ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است»، خاطرنشان کرد: فلسطین ادامه می‌دهد، لبنان می‌درخشد، یمن ایستاده است، افغانستان دشمنان را مفتضح کرده و سوریه بدخواهان اسلام را فراری داده است. همه این‌ها، عبرت‌های بزرگ تاریخ هستند و ثابت می‌کنند که مقاومت جواب می‌دهد؛ چون وعده خداست و ما به این وعده ایمان داریم.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همان آمریکایی که در سوریه و عراق بیش از ۱۰ تریلیون دلار هزینه‌ کرد، همه سرمایه خود را آورد تا مسلمانان را تسلیم کند. علاوه بر این، ما را در طرح ارعاب نظامی قرار داد؛ اما چه زمان این عملیات‌های ضعیف نظامی می‌تواند ما را دچار تزلزل کند وقتی مجاهدان اسلام، باور به وعده الهی داشته باشند؟

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار