جزئیات برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش آموزان فارس اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و‌نماز دانش آموزان سراسر استان در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ - 29June 2024
جزئیات برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و‌ نماز دانش آموزان فارس اعلام شدبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «فرشید قاسمی» مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع اعضای ستاد برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان استان اظهار داشت: این مسابقات روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه به مدت دو روز در دوبخش دختران و پسران در شیراز برگزار می‌شود.
 
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت:مسابقات در بخش دختران روز چهارشنبه ۱۳ تیر و در بخش پسران روز پنجشنبه ۱۴ تیر برگزار خواهد شد.
 
قاسمی گفت: در این مسابقات ۱۸۰۰ دانش اموز دختر و پسر شرکت می‌کنند که از این تعداد ۹۰۰ دانش اموز دختر و ۹۰۰ دانش آموز پسر می‌باشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این دانش آموزان نفرات برتر مرحله چهارده گانه استان می‌باشند که به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.
 
«احمد جهانگیری» سرپرست اداره قران عترت و‌نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: این مسابقات در دوازده رشته برادران و ده رشته خواهران و در سه بخش آوایی شامل:رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ قرآن، اذان و مداحی (ویژه پسران)، دعاخوانی (ویژه دختران)، همخوانی و مدیحه‌سرایی و قرائت ترتیل ودر بخش پژوهشی شامل:رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیرقرآن، انشای نماز و احکام و گفتمان مهدوی و مسابقات مجازی در رشته‌های حفظ موضوعی، مصباح الهدی (امام شناسی) درس‌هایی از قران، نغمه‌های اسمانی برگزار می‌شود.
 
جهانگیری گفت: ۸۴ داور خواهر و ۸۵ داور برادر، کار داوری این مسابقات را برعهده خواهند داشت.
 
سرپرست اداره قران عترت و‌نماز آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۷۰ تن از نفرات برتر دختر و پسر به مسابقات مرحله کشوری که در مازندران ویژه دختران و در مشهد مقدس ویژه پسران برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار