ریاض:

هیچ مکانیزم بین‌المللی برای بازخواست اسرائیل وجود ندارد

وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن انتقاد از نبود مکانیزم بین‌المللی برای بازخواست رژیم صهیونیستی، مخالفت قاطع خود را با نقض مستمر حقوق بین‌الملل از سوی این رژیم اعلام کرد.
کد خبر: ۶۷۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴ - 29June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز شنبه تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد و نسبت به «عواقب وخیم» آن هشدار داد.

هیچ مکانیزم بین‌المللی برای بازخواست اسرائیل وجود ندارد

وزارت خارجه ریاض با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «عربستان تصمیم کابینه اسرائیل برای گسترش شهرکسازی در کرانه باختری را محکوم می‌کند و مخالفت قاطع خود را با نقض مستمر حقوق بین‌الملل از سوی اسرائیل اعلام می‌دارد».

عربستان سعودی همچنین تأکید کرد که برای بازخواست رژیم صهیونیستی در سطح بین‌الملل، هیچ مکانیزمی وجود ندارد.

کابینه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با احداث پنج شهرک جدید در کرانه باختری موافقت کرد و برای ساخت «هزاران واحد مسکونی» در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجوز صادر کرد. این در حالی است که «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اخیرا هشدار داده است که گسترش شهرک‌های رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغال شده فلسطینیان، «جنایت جنگی» است.

ترک با بیان اینکه شهرکسازی خطر از بین رفتن «هرگونه احتمال عملی» برای تشکیل یک کشور پایدار فلسطین را به همراه دارد، تصریح کرد که ایجاد و ادامه گسترش شهرک‌ها به منزله اقدام تل‌آویو برای انتقال صهیونیست‌ها به قلمرو‌های اشغالی فلسطینیان است که این طبق قوانین بین‌المللی «به مثابه جنایت جنگی» محسوب می‌شود. رسانه‌های عبری زبان، اسفند ماه گذشته گزارش کردند که رژیم صهیونیستی مصوبه‌ای برای ساخت حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری تصویب کرده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار