گفت‌وگوی تلفنی هنیه با رئیس سازمان اطلاعات مصر

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در قطر و رئیس اطلاعات مصر درباره روند مذاکرات و آتش‌بس غزه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.
کد خبر: ۶۷۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ - 30June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر درباره مسیر مذاکرات جاری برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی هنیه با رئیس سازمان اطلاعات مصر درباره آتش‌بس

رئیس اطلاعات مصر در این تماس تلفنی، شهادت خواهر بزرگ هنیه و تعدادی از اعضای خانواده‌اش در بمباران اردوگاه ساحلی در غرب شهر غزه طی هفته گذشته را به هنیه تسلیت گفت.

قطر، مصر و ایالات متحده کار میانجیگری برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه بر عهده دارند و تنها موفق شدند آتش‌بس موقتی را تصویب کنند که به مدت یک هفته تا آغاز دسامبر گذشته ادامه داشت و این آتش‌بس منجر به تبادل اسرا بین تل‌آویو و حماس و ارائه کمک‌های کمیاب به نوار غزه شد.

اما تلاش‌های مشابه این سه کشور با وجود جلسات مکرر پاریس، قاهره و دوحه هنوز به آتش‌بس دیگری منجر نشده است.

در ششم ماه می، گروه‌های فلسطینی با پیشنهادی برای توقف جنگ و تبادل اسرا که توسط مصر و قطر پیشنهاد شده بود موافقت کردند، اما اسرائیل آن را رد کرد و ادعا کرد که شرایطش را برآورده نمی‌کند. 

«أسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که هیچ اتفاق جدیدی در روند گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده و آن چه از دولت آمریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است.

«ابراهیم کالین» رئیس اطلاعات ترکیه نیز با «اسماعیل هنیه» تماس تلفنی برقرار کرده بود که در جریان این تماس مذاکرات با هدف آتش‌بس در غزه و جزئیات دستیابی به توافق مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته بود. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها