معرفی کتاب؛

«روی خط عمود»

کتاب «روی خط عمود» زندگی نامه جانباز شهید «لطیف عبادپور» که به نویسندگی «افسانه رحیمی» در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «روی خط عمود» زندگی نامه جانباز شهید «لطیف عبادپور» که به نویسندگی «افسانه رحیمی» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

راوی از جانبازان دفاع مقدس است که پس از پایان جنگ ادامه تحصیل داده و در دانشگاه مشغول تدریس بود. وی که علاقه زیادی به دوستان همرزمش داشت ارادت ویژه‌ای نیز به شهدای مدافع حرم ابراز می‌نمود. این جانباز فداکار پس از ۳۸ سال مجروحیت به دلیل جراحات ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. کتاب حاضر قبل از شهادت ایشان منتشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

جمعه سرگرم آموزش بودیم که کاروانی از دانشجویان اردبیل از راه رسیدند. بسیجیان مشغول یادگیری تیراندازی، تکنیک‌های حمله و دفاع شدند. ولوله‌ای بین آن‌ها برپا شد. شادی و شور آنها مرا یاد اولین روزی می‌انداخت که پا به این جا گذاشتیم. با آن که فکرش را هم نمی‌کردیم ولی آنها خیلی زود با همه صمیمی شدند. بین آنها حرف‌های سنگین با واژه‌هایی که ما معنی آنها را نمی‌دانستیم؛ رد و بدل می‌شد. به قول آواد آنها حرف‌های بزرگ و گنده می‌زدند. چون دانشجویان مملکت بودند و سوادشان از ما بیشتر بود. از مدل حرف زدنشان خوشمان آمد. راستش بیشتر مباحثه بود تا حرف زدن. آنها مثل ما از مسجد و منبر حرف نمی‌زدند؛ بلکه ا مکتب فکری امام، از اصول و اعتقادات توحیدی سخن می‌گفتند. صحبت هایشان برای ما تازگی داشت. دوست داشتیم ساعت‌ها پای حرف‌هایشان بنشینیم. با این که چیز زیادی نمی‌فهمیدیم؛ اما کلام شان انرژی بخش بود. گاه تاکیدی در حرف هایشان ذهن مارا به کنکاش وادار می‌کرد.

شاهین از مسیر پیشرفت امام می‌گفت که چگونه امام منشا خیری برای تمام ادیان شد. او راه امام را واقعی می‌دانست و تحسینش می‌کرد. او می‌گفت امام برای ما الگویی عالی از دوران مبارزه با رژیم و استبداد ئ استکبار است. باید همواره راهش را ادامه دهیم و به او ایمان داشته باشیم. امام خود اسوه مقاومت و ایثار و دلدادگی بود. بالاخره روزی می‌رسد که همه مسلمانان جهان با هم متحد شده و علیه ظلم و بیداد مبارزه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار