مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برقراری ارتباط صمیمی با دانشجو رمز موفقیت اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: رمز موفقیت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در ارائه این درس، برقراری ارتباط صمیمی با دانشجو، تبیین حقایق دفاع مقدس و علت کینه‌توزی دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۶۷۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 30June 2024

برقراری ارتباط صمیمی با دانشجو رمز موفقیت اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در جمع معاونین آموزشی دانشگاه‌های خراسان رضوی و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس مشهد که به صورت ویديوکنفرانس در گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها شرکت داشتند،اظهارداشت: ارائه درس دفاع مقدس و مقاومت پیوند عمیقی بین نسل‌های مختلف با نسلی که دفاع مقدس را درک کرده، برقرار می‌کند؛ بر همین اساس انتقال ارزش‌های آن حماسه جاوید و روایت آن رویداد باشکوه یک حرکت بین نسلی است و گفت‌وگو با زبان مخاطب لازمه این حرکت است.

وی ادامه داد: حرکت بین نسلی با تکیه به روش‌های علمی و ابتکاری باید در بین نسل جدید جریان داشته باشد و این اصل اساسی و غیرقابل انکار همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس از دو بعد سلبی و ایجابی برخوردار است. در بعد ایجابی ارزش‌ها و تجارب دفاع مقدس و افتخاراتی که در این حماسه خلق شد، بیان می‌شود. اما در بعد سلبی اساتید از انحراف، تحریف و غلو در قبال این حماسه جلوگیری می‌کنند.

این مقام مسئول: اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید در هر دو جنبه توانمندی خود را به روز و آن را ارتقا دهند تا بتوانند نیاز جامعه دانشگاهی در حوزه معارف دفاع مقدس بر طرف کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید با تکیه به جنبه‌های سلبی و ایجابی سوالات و ابهامات دانشجویان را در حوزه دفاع مقدس پاسخ دهند.

وی تأکید کرد: رمز موفقیت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در ارائه این درس، برقراری ارتباط صمیمی با دانشجو، تبیین حقایق دفاع مقدس و علت کینه‌توزی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، بیان پیشنیه دفاع مقدس و ایثارگری توسط اساتید و رفع این دغدغه که سخن دانشجو چگونه شنیده، فهمیده و پذیرفته می‌شود، است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار