جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی به دنبال هویت‌سازی است

امیر سرتیپ «نصیرزاده» با اشاره به حضور رژیم جنایتکار صهیونیستی در عرصه‌های ورزشی جهانی، گفت: رژیم اشغالگر قدس در میادین ورزشی به دنبال هویت‌سازی و تاریخ‌سازی برای خویش است.
کد خبر: ۶۷۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم تجلیل از ورزشکاران نمونه، مربیان، قهرمانان و مدال آوران مسابقات ورزشی نظامیان جهان (سیزم) که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در مسابقات سیزم، اظهار داشت: ورزشکاران ایرانی اخلاق و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی را به خوبی به نمایش گذاشتند و این فرهنگ از قهرمانی برای کشور عزیزمان ارزشمندتر است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

امیر سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: بالاتر بردن پرچم اهل بیت (ع) و جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی و بین‌المللی بسیار ارزشمند است و قهرمانان با ایستادن در رتبه‌های برتر، پرچم و هویت ایران را در مجامع بین‌المللی به اهتزاز درمی‌آوردند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه به حضور رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی اشاره و عنوان کرد: رژیم اشغالگر قدس در میادین ورزشی به دنبال هویت‌سازی و تاریخ‌سازی برای خویش است و ما به هیچ عنوان آن‌ها را به عنوان کشور قبول نداریم و به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی همچنین با اشاره به حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی گفت: حضور بانوان در میادین ورزشی، با حجاب و فرزند دارای پیام است و زمانی که بانوی محترم ایرانی با فرزند خود در سکوی قهرمانی حاضر می‌شود، نشانگر استحکام و تحکیم خانواده در کشورمان است و اینکه ما به اصالت خانواده اهمیت می‌دهیم.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه قهرمانان الگوی جوانان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: ورزشکاران با قهرمانی در میادین بین‌المللی فرهنگ ایرانی-اسلامی را به جهانیان منتقل می‌کنند؛ همچنین وقتی در داخل کشور، معروف و به الگویی برای نسل‌های مختلف جامعه تبدیل می‌شوند، باید به مبانی قهرمانی پایبند بوده و ترویج‌دهنده مبانی اخلاقی باشند. 

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مطرح شدن موضوع «شهروند جهانی» در بین کشور‌های غربی گفت: شهروند جهانی شهروندی است که به هویت و تاریخ خود پایبند نیست؛ کشور‌های غربی می‌خواهند این الگو را در جامعه ایران ترویج دهند تا به فرهنگ غنی ایرانی آسیب بزنند و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی به فراموشی سپرده شود. مفهوم شهروند جهانی یکی از شیوه‌های جنگ نرم دشمنان علیه ایران است.

وی همچنین درباره معافیت خدمت سربازی ورزشکاران و قهرمانان ملی خاطرنشان کرد: موضوعی در بین ورزشکاران تحت عنوان «معافیت خدمت سربازی» مطرح شده است و ورزشکاری که مدال المپیک و جهانی بیاورد، می‌گویند «معاف از خدمت است»؛ در حالی که این مفهومِ درستی نبود؛ چرا که معتقدیم اگر کسی می‌خواهد پیام‌رسان ارزش‌های کشورش باشد، باید تلاش کند و به جایی برسد که بتواند قهرمان المپیک بشود.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه ورزشکار باید خیلی زحمت بکشد و عرق بریزد تا به سطح بالایی از مسابقه برسد، افزود: ورزشکاران ملی‌پوش در مسابقات بین‌المللی سرباز کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: ورزشکاری که مشمول خدمت سربازی شده است و در تیم ملی تلاش می‌کند، در تیم ملی، خدمت ورزشی انجام می‌دهد و برای کشورش به عنوان یک سرباز زحمت می‌کشد که این وضعیت، جایگزین خدمت سربازی در پادگان و سایر اماکن نظامی است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: ورزشکاران عزیز ایران در تیم ملی، سرباز کشورشان هستند و ما اسم آن را «جایگزین خدمت» گذاشتیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها