آنروا: شرایط غزه غیرقابل تحمل است

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شرایط زندگی ساکنان نوار غزه را «غیرقابل تحمل» و «بسیار وخیم» خوانده است.
کد خبر: ۶۷۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲ - 30June 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «لوئیز واتریج» سخنگوی آنروا، در یک کنفرانس مطبوعاتی از مرکز غزه از طریق ارسال یک فایل ویدئویی به ژنو، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: «این غیرقابل تحمل است. شرایط امروز غزه، در بد‌ترین حالت ممکن است. من شکی ندارم که فردا حتی از امروز هم بد‌تر خواهد بود».

مردم غزه در شرایط غیر قابل تحمل و به شدت وخیمی قرار دارند

واتریج که چهار هفته قبل از بازگشت خود را در خارج از غزه گذراند، با ابراز شوک از ویرانی در خان یونس، گفت: «از ساختمان‌ها تنها اسکلت باقی مانده است. همه چیز ویران شده است». با وجود آسیب شدید وارد شده، مردم به این ساختمان‌ها بازگشته‌اند. دیوار ساختمان‌ها فرو ریخته و در چادر‌ها زندگی می‌کنند تا از خود در برابر اتفاقات و حوادث حفاظت کنند.

سخنگوی آنروا افزود: «ساکنین غزه مجبور هستند که در ساختمان‌های بمباران شده یا در اردوگاه، در کنار انبوهی از زباله‌ها زندگی کنند». اسرائیل با بی‌توجهی به تصمیم الزام آور دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر توقف حمله نظامی به رفح، همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: «اسرائیل» از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است که در آن دست کم ۳۷ هزار و ۸۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۸۶ هزار و ۸۵۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

واتریج تصریح کرد: علاوه بر این، از دست‌کم ۱۰ هزار نفر دیگر خبری در دست نیست و گمان می‌رود که در زیر آوار مدفون شده‌اند. ضمن اینکه سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی اذعان داشته‌اند که اکثر شهدا و زخمی‌ها از میان زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار