مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

تامین اساتید برای تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس یک ضرورت است

«موسوی» گفت: تامین اساتید برای تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، نخستین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس آشنایی با دفاع‌ مقدس استان زنجان به صورت همزمان در سراسر کشور در بستر ویدئوکنفرانسی برگزار شد و اساتید و معاونین دانشگاه‌های زنجان نیز در موزه دفاع مقدس استان گردهم آمدند.

در این جلسه سید «شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه درس آشنایی با دفاع مقدس در سال‌های گذشته به عنوان یک درس اختیاری توسط دانشجویان انتخاب می‌شد، اظهار داشت: تلاش ما در این سال‌ها علاقمند کردن دانشجویان برای حضور در این کلاس‌های درس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه از مهرماه سال‌جاری این درس توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک درس الزامی در دانشگاه تدریس خواهد شد، گفت: در کنار فرصت مغتنم ایجاد شده برای ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان، تامین و آماده کردن اساتید برای این کلاس درس یک اولویت است.

وی با اشاره به اینکه باید در انتخاب اساتید این درس دقت فراوان داشت و از ظرفیت‌ها استفاده کرد، افزود: از یک سو نیز اساتید سایر درس‌ها با توجه به علایق خود و گذراندن دوره آموزشی برای تدریس این درس اقدام کند کما اینکه برخی از اساتید رشته‌های استان زنجان با توجه به سابقه حضور در جبهه علاقه و تمایل بالایی به این اقدام داشته برای نمونه استاد رشته فیزیک در زنجان درس آشنایی با دفاع مقدس را نیز آموزش می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه تامین اساتید برای تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از شرایط تدریس این درس در دانشگاه با واحد آموزش اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در ارتباط باشند.

وی در ادامه با تاکید به اهمیت آموزش و آشنایی با ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: اساتید این رشته باید افرادی توانمند باشند تا آنچه در ۸ سال دفاع مقدس در کشور ما گذشت را به نسلی که این دوران را تجربه نکرده معرفی کنند و به پاسخ‌های آنها جواب اغنایی دهند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد: توانایی ارتباط اساتید با دانشجویان می‌تواند زمینه انس و الفت این قشر با تاریخ ایران در ۸ سال دفاع مقدس را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها