مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

۴۷ هزار دانشجوی استان همدان درس دفاع مقدس را فرا می‌گیرند

سردار «ظفری» با بیان اینکه از سال تحصیلی جدید ۴۷ هزار دانشجوی استان همدان درس دفاع مقدس را فرا می‌گیرند، گفت: نوع نگاه ما در خصوص ارائه درس دفاع مقدس باید فرق کند و اساتید این درس باید یک تحول اساسی در دانشگاه ایجاد کنند.
کد خبر: ۶۷۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ - 01July 2024

نوع نگاه ما در خصوص ارائه درس دفاع مقدس باید فرق کند/ ۴۷ هزار دانشجوی استان همدان درس دفاع مقدس را فرا می‌گیرندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در اولین گردهمایی روسا، معاونین دانشگاه‌ها و اساتید درس دفاع مقدس، اظهار داشت: نوع نگاه ما به موضوع درس دفاع مقدس باید تغییر کند، زیرا نتوانستیم خیلی حقایق دفاع مقدس را بشکافیم و گاهی اوقات فقط به بیان تاریخ پرداختیم، جنگ و دفاع مقدس بزرگترین واکنش جهانی و اولین واکنش نظام یافته همه قدرت‌های جهان در هشت سال برعلیه کشور ما بود.

وی افزود: دفاع مقدس یک مقطع حساس بود که اگر به بعد از دفاع مقدس توجه کنیم می‌بینید که یک زنجیره از تحولات جهانی را پشت سر خودش داشته است، اگر به اتفاقات در کلان دنیا نگاه کنید همه برگرفته از حقایق دفاع مقدس هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه دفاع مقدس واقعیت‌هایی که تفاوت جنگ ما با همه دنیا دارد را نشان می‌دهد، گفت: دشمن در دانشگاه‌های نظامی خود ویژگی جنگجوهای ایرانی را آموزش می‌دهد و می‌گوید اینها یک امام دارند به قدری که او را دوست دارند نمی‌توانیم ندارند و هرچه که دارند با تمام توان به کار می‌گیرند، برعکس تمام دنیا فرماندهانشان در کنارشان می‌جنگند.

وی ادامه داد: اینها تردید ندارند پیروزی خودشان را قطعی می‌دانند و اگر در عملیاتی موفق نشوند آن را به معنای شکست قطعی نمی‌دانند، از امام و ولایت یاد گرفتند هیچ وقت شکست را به نام خودشان ثبت نکنند و مشکلات را تحمل می‌کنند و اهل معنویت و دعا هستند.

سردار ظفری اضافه کرد: آن‌ها به سادگی اسیر نمی‌شوند اما وقتی اسیر می‌شوند تسلیم نمی‌شوند، دشمن می گوید شرط نمی گذارند و امام شرط می‌کند که خرمشهر باید آزاد شود، از محاسبات ما استفاده می‌کنند اما در عمل با خدا محاسباتی دارند که این نتیجه کاملا متفاوت با محاسبات ما است و رفتار غیر منتظره اطلاعاتی و عملیاتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید ثابت کنیم که همه بدون استثنا در دفاع مقدس نقش داشتند، اگر بتوانیم این را اثبات کنیم یعنی اینکه دفاع مقدس را عمومی کردیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان با بیان اینکه از سال تحصیلی جدید ۴۷ هزار دانشجوی استان درس دفاع مقدس را فرا می‌گیرند، یادآور شد: اینکه درس دفاع مقدس از حالت اختیاری به الزامی و عمومی تغییر یافته اتفاق مبارکی است، راجع به آموزش این درس باید با یک قیام و انقلاب درونی شروع کنیم، بزرگترین سهم معنوی کشور امروز در حوزه دفاع مقدس است  و آن هم به ما واگذار کردند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه ما در خصوص ارائه درس دفاع مقدس باید فرق کند، متذکر شد: استاد درس دفاع مقدس باید یک تحول اساسی در دانشگاه ایجاد کند، سطح مطالعاتش را عمیق کند و متفاوت ببیند، مانند یک فرمانده گردان در دانشگاه عمل کند و باید توانمندی داشته باشد با همه اساتید، بچه‌های بسیج، ستاد شاهد دانشگاه و پایگاه‌های مقاومت ارتباط بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها