مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین مقاومت، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با تبیین خط مقاومت، مشارکت حداکثری که توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ - 01July 2024

تبیین مقاومت و سازش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زند/ جمهوری اسلامی الهام‌بخش جبهه مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست بصیرتی ویژه کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: امروز به‌عنوان روز مباهله در تاریخ اسلام روز بسیار مهمی است چرا که پیامبر اکرم (ص) خود و خاندانش را برای مقابله با کسانی که تشکیک کرده بودند به میدان آورد.

وی ادامه داد: در ایام سالگرد عملیات کربلای یک به‌عنوان یکی از مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت قرار داریم. در این عملیات شهر مهران که همچون خرمشهر در چند نوبت به تصرف اشغالگران درآمده بود توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: دفاع مقدس ثابت کرد که ملت ایران می‌تواند حق خود را بگیرد و نگذارد حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به‌عنوان امتیاز به دشمن واگذار شود.

این مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امت حزب‌الله حاضر نشد به دشمن باج بدهد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر‌ها در پیش است؛ بر همین اساس باید با مجاهدت و تلاش خرمشهر‌های پیش رو را یا از اشغال دشمن آزاد کرد و یا مانع اشغال آن شد.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی سه جریان فکری شکل گرفت که تا امروز کارکرد داشته‌اند. جریان نخست با محوریت آمریکا و نظام سلطه به دنبال نابودی و فروپاشی انقلاب اسلامی بوده و هست. جریان دوم غربگرایان است و در داخل کشور هستند. اگرچه به شفافیت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی موضع نمی‌گیرند، اما اقدامات و موضع‌گیری‌های آنها منطبق با خواسته استکبار است. جریان غربگرا این باور را دارد که ایران بدون آمریکا و غرب در هیچ حوزه‌ای قادر به پیشرفت نخواهد بود. جریان سوم هم جریان ایستادگی و مقاومت است که جبهه بزرگ انقلاب اسلامی، نیرو‌های ارزشی و ولایتمدار این جریان را شکل داده‌اند و به‌عنوان فرزندان امامین انقلاب اسلامی برای پیروزی در این جبهه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. آنها پای آرمان‌ها، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با تقدیم هزاران شهید، جانباز، آزاده و رزمنده ادای تکلیف کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازش کوتاه آمدن در برابر نظام سلطه است، تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سازش و مقاومت هر دو هزینه دارند، اما هزینه مقاومت کمتر است؛ اگر چه هزینه‌ای که برای مقاومت می‌شود سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: منطق سازش و مقاومت در حرکت سیدالشهدا علیه‌السلام نیز جریان داشت. اما سیدالشهدا علیه‌السلام بی‌اعتنا به پیشنهاد‌های ذلت‌بار یزید با شعار «هیهات من الذله» راه ایستادگی و مقاومت و مبارزه با ظالم را تا آخر برگزید. 

این مسئول با بیان این مطلب که در ۴۶ سال حیات انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر استکبار کوتاه نیامده است، به تبیین دستاورد‌های شکل‌گیری جبهه مقاومت پرداخت و خاطرنشان کرد: بدون شک جمهوری اسلامی الهام‌بخش جبهه مقاومت است و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار این جهاد و بیداری و انقلاب اسلامی پیشران این حرکت است.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارکرد بین‌المللی پیدا کرده و امروز در اقصی نقاط جهان بخصوص آمریکا و آفریقا به اندیشه انقلاب اسلامی تأسی می‌کنند.

وی گفت: فرمول دفاع مقدس و جبهه مقاومت کارآمد است و به همه آموخت که می‌توان بدون باج دادن به نظام سلطه استقلال داشت و روی پای خود ایستاد و با عزت زندگی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی غزه را وجدان بیدار بشریت دانست و ادامه داد: مردم غزه با مقاومت و ایستادگی خود این حقیقت را به اثبات رساندند که اگر به خدا تکیه کنیم و به داشته‌های خود باور داشته باشیم، می‌توان در برابر قدرتمندترین ارتش‌های دنیا صف‌آرایی کرد و آنان را دچار سردرگمی کرد و به زانو درآورد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به شرایط داخلی کشور و وضعیت حاکم بر مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی وظیفه ما در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، تبیین این حقایق است.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مقاومت که ایستادن روی پای خود و مقابله با ظلم و ظالم است ضامن عزت جهان اسلام و بلکه مستضعفین عالم است؛ بر همین اساس تحریم‌ها را می‌توان در سایه ایمان، باور به توانمندی‌های داخلی و ارتباط با سایر کشور‌های جهان بی‌اثر کرد و خط بطلانی بر غربگرایی کشید.

وی گفت: مسیر عزت، سربلندی، پیشرفت و داشتن ایران قوی از مسیر مقاومت می‌گذرد، مسیری که در طول حیات انقلاب اسلامی طی شده و بعد از این هم طی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: عرصه انتخابات به‌عنوان یک میدان رقابت سنگین و نفس‌گیر، با همه نقاط قوت و ضعفی که دارد پیش چشم ما است و با دغدغه‌هایی که وجود دارد نامزد‌های انتخابات با بهره‌گیری از همه ابزار‌ها و ظرفیت‌ها برای جذب آرای بیشتر در تلاش هستند. تکلیف آحاد جامعه بویژه حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس و مقاومت حضور حداکثری و آگاهانه برای انتخاب اصلح است.

سردار یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: با تبیین خط مقاومت، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح که توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها