مراسم بزرگداشت سالگرد آزادسازی مهران در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران با حضور جمعی از پیشکسوتان این عملیات و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدا علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 01July 2024

مراسم بزرگداشت سالگرد آزادسازی مهران در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سالگرد عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر مهران و گرامیداشت شهدای این عملیات، با حضور جمعی از پیشکسوتان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدا علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید عباس حسینی جانشین گردان امام سجاد (ع) در عملیات کربلای یک، خاطراتی را از فرازونشیب این عملیات، رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام، استعداد دشمن و قوای خودی، فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر ضرورت آزادسازی مهران و نهایتا آزادسازی این شهر در عملیات کربلای یک بازگو کرد.

این مراسم با اجرای گروه سرود فطرس، شعرخوانی آیینی و مرثیه سرای محمدجواد احمدی همراه بود.

لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) با حضور دو گردان امام سجاد (ع) و حضرت رسول (ص)، حدود ۹۵ شهید والامقام را در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران تقدیم اسلام کرده است.

در بین شهدا، نام شهید سید محمدابراهیم جنابان و مسن‌ترین بسیجی لشکر، شهید والامقام محمد علی متقیان نیز دیده می‌شود که در سن ۵۵ سالگی در ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

عملیات کربلای یک و آزاد سازی شهر مهران در ساعت ۲۲:۳۰ شب نهم تیرماه ۱۳۶۵ با هدف بازپس گیری مهران و تصرف ارتفاعات مهم و استراتژیک قلاویزان و با رمز یا ابوالفضل العباس ادرکنی آغاز شد.

با شروع عملیات، رزمندگان اسلام در اغلب محور‌ها خطوط دشمن را شکسته و توانستند با از هم گسیختگی نیرو‌های دشمن، عملیات را بدون وقفه ادامه دادند و علاوه بر آزاد سازی شهر مهران ارتفاعات اشغال شده در نقاط مختلف این شهر را نیز از چنگان رژیم متجاوز بعثی آزاد کنند و حماسه دیگری را مانند فتح خرمشهر رقم بزنند.

این عملیات در واقع پایانی بر استراتژی دفاع متحرک عراق بود و از سوی دیگر نقطه شروع امیدوار کننده‌ای برای رزمندگان اسلام که ضعف دشمن بعثی را به رخ حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صدام بکشند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار